ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنوو تینک‌پد E
تکنولوژی

لنوو از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد E با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل رونمایی کرد

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو قیمتی کمتر از 800 یورو دارند و از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کنند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

لنوو در کنگره جهانی موبایل 2023 از نسل جدید چندین لپ‌تاپ خود رونمایی کرد. از میان این محصولات می‌توان به نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد E لنوو شامل نسل پنجم تینک‌پد E14 و نسل اول تینک‌پد E16 اشاره کرد که به‌ترتیب نمایشگر 14 و 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 دارند.

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو را می‌توان با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل یا رایزن 7030 شرکت AMD پیکربندی کرد. پردازنده‌های رایزن 7030 از نسل Zen 3 Cezanne محسوب می‌شوند، بنابراین با پردازنده‌ای با هسته‌های Zen 4 روبه‌رو نیستیم که می‌تواند برای برخی کاربران ناامیدکننده باشد.

مشخصات نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد E لنوو

این لپ‌تاپ‌های جدید به نمایشگرهای 14 و 16 اینچی با نسبت تصویر 16:10 مجهز شده‌اند و نسبت نمایشگر به بدنه 90درصدی دارند. مدل E14 را می‌توان با پنل‌های لمسی و عادی و همچنین رزولوشن‌های WUXGA و +WUXGA سفارش داد. مدل E16 Gen 1 هم با پنل لمسی و غیرلمسی و نیز رزولوشن‌های WUXGA و WQXGA به فروش می‌رسد.

لنوو تینک‌پد E14 Gen 5
لنوو تینک‌پد E14 Gen 5

همان‌طور که گفتیم، این لپ‌تاپ‌ها را می‌توان با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل سفارش داد که در این نمونه‌ها امکان دسترسی به گرافیک مستقل انویدیا جی‌فورس MX550 هم وجود دارد. برای مدل‌های رایزن، کاربران باید به گرافیک مجتمع رادئون بسنده کنند؛ هرچند رادئون 680M عملکردی بهتر از جی‌فورس MX450 دارد.

نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری تینک‌پد E لنوو در نسخه پایه از 8 گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برند که می‌توان آن را افزایش داد. در این لپ‌تاپ‌ها همچنین با وای‌فای 6E، بلوتوث 5.1، یک پورت تاندربولت 4، سه پورت USB Type-C، دو پورت USB Type-A، یک پورت HDMI 2.0b و اترنت روبه‌رو هستیم.

لنوو تینک‌پد E16 Gen 1
لنوو تینک‌پد E16 Gen 1

لنوو در این لپ‌تاپ‌ها از کیبورد جدید با تاچ‌پد بزرگ‌تر 115 میلی‌متری استفاده کرده است. این محصولات از وب‌کم فول اچ‌دی بهره می‌برند و به‌ترتیب به باتری 47 و 57 وات-ساعتی مجهز شده‌اند.

لنوو تینک‌پد E14 Gen 5 و تینک‌پد E16 Gen از ژوئن 2023 و به‌ترتیب با قیمت پایه 770 و 780 یورو روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sattarsheixi
    sattarsheixi | ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

    واقعن این سری از محصولات لنوو فوق العادن و خیلی خوبن و ارزش خیلی خرید خیلی بالایی دارن، البته اگه از فروشگاه خوبی تو ایران بتونین تهیه کنین، من خودم چند وقت پیش مدل Lenovo ThinkBook 16p G2 ACH-20YM000MAK واسه یکی از دوستام که معماره از فروشگاه خیلی خوب روژسا سفارش دادم، واقعن لپ تاپ بی نظیر و خوبیه و بشدت حس خوبی رو موقع کار کردن منتقل میکنه، جدا از مشخصات سخت افزاری فوق العاده ش، صحفه نمایش بی نظیری داره که تجربه خیلی خوبی رو بهتون میده، درکل محصولات لنوو واقعن با کیفیتن.

مطالب پیشنهادی