ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت آیپد پرو OLED
تکنولوژی

آیپد پرو 2024 احتمالاً به‌خاطر استفاده از پنل OLED، افزایش قیمت چشمگیری خواهد داشت

اپل می‌خواهد برای آیپد پرو 2024 به سراغ پنل OLED برود که ظاهراً نسبت به نسل کنونی، 2 تا 3 برابر قیمت بالاتری دارد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره تجهیز آیپد پرو به نمایشگر OLED هستیم. اما حالا گزارش جدیدی مدعی شده است که با این کار، قیمت تبلت‌های اپل در سال 2024 افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

انتظار می‌رود اپل سال آینده میلادی از آیپد پرو 11.1 و 13 اینچی با پنل OLED به‌جای LCD رونمایی کند و طبق گزارشی که از سوی The Elec منتشر شده است، ظاهراً همین پنل بخش بزرگی از هزینه‌های ساخت آن‌ها را شامل می‌شود.

آیپد پرو مجهز به پنل OLED سال 2024 از راه می‌رسد

ظاهراً اپل درحال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی دیسپلی برای تأمین نمایشگر مورد استفاده در آیپدهای جدید است. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند در این پنل‌ها از چیدمان دوپشته استفاده کنند که شامل دو لایه انتشار نور می‌شود و میزان روشنایی را دو‌برابر و عمر پنل را چهار‌برابر می‌کند. درحال‌حاضر تمام آیفون‌ها از نمایشگرهای تک‌پشته استفاده می‌کنند.

در کنار تغییر ساختار، اپل ظاهراً می‌خواهد از فناوری LTPO استفاده کند تا مصرف انرژی کاهش یابد. درنهایت هم به‌نظر می‌رسد باید منتظر یک ساختار هیبریدی OLED باشیم که زیرلایه‌های شیشه‌ای سخت OLED را با لایه‌ای نازک از OLED انعطاف‌پذیر ترکیب می‌کند و منجر به تولید یک پنل باریک‌تر می‌شود.

آیپد پرو OLED

طبق گزارش The Elec، هزینه پنل‌های 10 اینچی OLED کنونی در محدوده 100 تا 150 دلار قرار دارد، درحالی‌که برای پنل‌های 11.1 و 13 اینچی نسل بعدی آیپد پرو، این هزینه به‌ترتیب برابر 270 و 350 دلار خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد اپل حداقل بخشی از این هزینه را روی دوش کاربر می‌گذارد که نتیجه‌اش افزایش چشمگیر هزینه خرید این تبلت‌ها خواهد بود. درحال‌حاضر آیپد پرو 11 اینچی قیمت پایه 799 دلاری دارد و مدل 12.9 اینچی با حداقل قیمت 1099 دلار به فروش می‌رسد. احتمالاً قیمت نسل بعدی آن‌ها حداقل 100 دلار افزایش می‌یابد؛ هرچند استفاده از تراشه پیشرفته‌تر و فناوری‌های جدید می‌تواند افزایش قیمت را بیشتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی