ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

جدیدترین به‌روزسانی مرورگر کروم، عمر باتری مک‌بوک‌ها را افزایش می‌دهد

گوگل در این به‌روزرسانی، سیستم‌هایی مانند فشرده‌سازی حافظه و تایمرهای جاوا اسکریپت را بهبود داده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

گوگل تغییرات زیادی را برای مرورگر کروم خود اعلام کرده است که باعث می‌شوند عمر باتری مک‌بوک‌ها افزایش پیدا کند و کاربران بتوانند با یک بار شارژ دستگاه خود، به میزان بیشتری از آن استفاده کنند.

اکنون کاربران مک‌بوک می‌توانند با بهینه‌سازی سیستم‌هایی مانند فشرده‌سازی حافظه و تایمرهای جاوا اسکریپت، زمان بیشتری را صرف مرور وب یا مشاهده ویدیوهای یوتوب از طریق مرورگر کروم کنند و طبق تست‌های انجام‌شده (با مک‌بوک پرو 13 اینچی M2)، میزان آن برای وبگردی 17 ساعت و برای تماشای ویدیو 18 ساعت است.

تست‌های عملکرد گوگل با استفاده از نسخه 110.0.5481.100 کروم انجام شده و این شرکت ادعا می‌کند که بهینه‌سازی‌های انرژی جدید برای مک‌بوک‌های قدیمی‌تر نیز مفید خواهد بود. علاوه‌براین، یکی از نمایندگان تیم توسعه کروم به ورج اعلام کرد که این بهینه‌سازی‌ها در نسخه‌های بعدی این مرورگر برای دستگاه‌های ویندوز، لینوکس و اندروید نیز منتشر خواهند شد.

تغییرات جدید کروم برای افزایش عمر باتری مک‌بوک

گوگل برای محدودکردن مصرف انرژی مک‌بوک‌ها، تغییراتی در استفاده از حافظه و تایمر انجام داده است. به گفته محققان این شرکت، تعداد دفعاتی که CPU نیاز دارد تا هنگام دسترسی به تایمرهای جاوا اسکریپت قدیمی در صفحات وب قدیمی‌تر روشن شود، تغییر پیدا کرده است.

همچنین تنظیمات دقیق دیگری برای زمانی که سیستم نیاز به استفاده از حافظه کوتاه‌مدت دارد یا زمانی که به‌طور معمول به همان ساختارهای داده دسترسی دارد، اعمال شده است.

درنهایت، کروم برای نادیده‌گرفتن مراحل غیرضروری مربوط به سبک‌ها، طرح‌بندی، رنگ‌آمیزی و GPU در وب‌سایت‌ها اصلاح شده و به‌روزرسانی مشابهی نیز برای رابط کاربری آن پیاده‌سازی شده است. گوگل ادعا می‌کند که اکثر این تغییرات توسط کاربران قابل تشخیص نخواهند بود.

درحال‌حاضر این تغییرات برای «دسته کوچکی» از کاربران کروم منتشر شده است، اما به گفته گوگل، این به‌روزرسانی باید در این هفته برای تمام کاربران مک‌بوک منتشر شود. علاوه‌براین، گوگل همچنین وعده داده است تا در سال 2023 به‌روزرسانی‌های بیشتری را برای کاهش مصرف انرژی منتشر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی