ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT
تکنولوژی

OpenAI از API مدل ChatGPT رونمایی کرد؛ امکان ادغام درون برنامه‌ها با هزینه‌ای پایین یا کم

قیمت این API برای هر 1000 توکن (حدود 750 کلمه) 0.002 دلار اعلام شده که به گفته OpenAI، حدود 10 برابر ارزان‌تر است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴

OpenAI اعلام کرد که قصد دارد API دو مدل هوش مصنوعی محبوب ChatGPT و Whisper را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دهد تا از این طریق بتوانند آن‌ها را در برنامه‌ها و سرویس‌های خود ادغام کنند. همچنین انجام این کار به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از استفاده از مدل‌های زبان موجود آن خواهد بود.

OpenAI در بیانیه خود می‌گوید که API ChatGPT آن می‌تواند در موارد زیادی علاوه بر ایجاد یک رابط چت هوش مصنوعی، مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین به چندین شرکت اشاره می‌کند که از آن برای این منظور استفاده کرده‌اند؛ مانند ویژگی My AI از Snap که اوایل این هفته معرفی شد. این شرکت توضیح می‌دهد که خانواده مدل‌های جدید آن که با نام gpt-3.5-turbo شناخته می‌شود، «بهترین مدل برای بسیاری از موارد استفاده غیرِچت» محسوب می‌شود.

هزینه API ChatGPT

قیمت این API برای هر 1000 توکن (حدود 750 کلمه) 0.002 دلار اعلام شده است که OpenAI می‌گوید حدود 10 برابر ارزان‌تر از مدل‌های موجود GPT-3.5 است. این شرکت در بیانیه خود می‌نویسد:

«از طریق یک‌سری بهینه‌سازی‌های گسترده در سیستم، ما موفق شده‌ایم از ماه دسامبر هزینه استفاده از ChatGPT را 90 درصد کاهش دهیم.»

علاوه بر اسنپ‌چت که بات My AI خود را به‌تازگی معرفی کرده بود، سایر کاربران اولیه API ChatGPT شامل یک پلتفرم آموزشی به نام Quizlet برای کمک به دانشجویان و Instacart می‌شود که قصد دارد در اواخر سال جاری، ویژگی Ask Instacart را به سرویس خود اضافه کند که با وجود آن مشتریان می‌توانند درباره غذا سؤال کنند.

API Whisper که براساس مدل منبع‌باز Whisper-G-V2 ساخته شده، با قیمت 0.006 دلار در دقیقه در دسترس است و از ورودی‌هایی با فرمت‌های M4A ،MP3 ،MP4 و MPEG پشتیبانی می‌کند.

ChatGPT که در اواخر ماه نوامبر معرفی شد، یک مدل هوش مصنوعی است که می‌تواند به سبک‌های زیادی و براساس نیاز کاربران متن تولید کند. Whisper نیز مدل گفتار به متن دیگری است که در ماه سپتامبر راه‌اندازی شد و می‌تواند صدای کاربران را به متن تبدیل کند. APIهای ChatGPT و Whisper از امروز در دسترس هستند و برای استفاده از آن‌ها به حساب OpenAI و یک روش پرداخت نیاز دارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza shaabani
    alireza shaabani | ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

    خرید شماره ارزان جهت ثبت نام در اکانت ChatGPT
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151
    https://numberland.ir/?ref=272151

مطالب پیشنهادی