ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IDC از کاهش فروش گوشی‌های موبایل در سال 2023 خبر می‌دهد

IDC در گزارش مفصل خود توضیح می‌دهد که انتظار نمی‌رود تا سال 2024 شاهد بهبود واقعی بازار موبایل باشیم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

انتظار می‌رود فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2023 کاهش پیدا کند. طبق پیش‌بینی ارائه‌شده توسط IDC، فروش بازار موبایل امسال به دلایلی ازجمله تقاضای ضعیف و بهبود آرام‌تر بازار نسبت به چیزی که در ابتدا انتظار می‌رفت، 1.1 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین پیش‌بینی شده است که در سال جاری فقط 1.19 میلیارد دستگاه فروخته خواهد شد.

IDC در گزارش مفصل خود توضیح می‌دهد که انتظار نمی‌رود تا سال 2024 شاهد بهبود واقعی بازار موبایل باشیم. به گفته این شرکت، از مجموع 1.19 میلیارد دستگاهی که احتمالاً در سال جاری فروخته خواهد شد، 967.7 میلیون دستگاه اندروید و باقی آن‌ها iOS باشند. در این گزارش همچنین به رشد شبکه 5G اشاره شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2023، 62 درصد از گوشی‌های فروخته‌شده در سراسر جهان به این فناوری مجهز باشند. این رقم در سال 2027 به 83 درصد افزایش خواهد یافت.

رشد گوشی‌های تاشو در بازار موبایل

ازجمله نکات قابل‌توجه این گزارش می‌توان به گوشی‌های تاشو اشاره کرد که گفته شده است فروش این موبایل‌های خاص در سال جاری به 22 میلیون دستگاه خواهد رسید که با وجود افت بازار، 50 درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود با کاهش هزینه‌ها و معرفی محصولات بیشتر از سوی برندهای مختلف، این بخش به رشد خود ادامه دهد.

در ادامه گزارش IDC گفته شده که میانگین قیمت فروش گوشی‌های هوشمند از 334 دلار در سال 2019، به 415 دلار در سال 2022 افزایش یافته است، اما در سال 2023 این روند نیز نزولی خواهد بود و میانگین قیمت فروش گوشی در سال جاری میلادی 376 دلار پیش‌بینی شده است.

IDC توضیح می‌دهد:

«با افزایش هزینه‌ها و چالش‌های مداوم در تقاضای مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان در سال 2023 کاملاً محتاط هستند. درحالی‌که اخیرا اخبار خوبی از چین منتشر شده است، اما هنوز عدم اطمینان و عدم اعتماد زیادی نسبت به بازار وجود دارد که این امر منجر به یک چشم‌انداز محتاطانه می‌شود.»

انتظار می‌رود با پایان‌یافتن این چالش‌های کوتاه‌مدت، بازار جهانی موبایل در سال 2024 دوباره به رشد خود بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی