ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریلمی C55
تکنولوژی

گوشی ریلمی C55 ظاهراً با جزیره پویا و تراشه G88 معرفی می‌شود

ریلمی C55 با ۸ گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و کپسول مشابه با جزیره پویای آیفون در ۱۷ اسفندماه به بازار عرضه می‌شود.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

ریلمی C55 یکی از محصولاتی است که به‌تازگی شایعات مختلفی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن منتشر شده بود. اکنون ریلمی به‌شکل رسمی برخی جزئیات مرتبط با گوشی جدید خود را اعلام کرده است که در هفته آینده معرفی خواهد شد.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ریلمی C55

مشخصات گوشی ریلمی C55 توسط شعبه اندونزی این شرکت منتشر شده است که در صفحه مختص به آن در وب‌سایت رسمی ریلمی، قابل مشاهده است. قرار است که محصول مذکور، در تاریخ سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه (۷ مارس) به‌طور رسمی معرفی شود و یک روز بعد هم در بازارهای آسیایی در دسترس خریداران قرار داشته باشد.

ریلمی C55 به تراشه هلیو G88 مجهز خواهد بود و به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۳ بهره می‌برد که همراه با رابط کاربری Realme UI 4.0 عرضه می‌شود. این محصول در دو پیکربندی متفاوت قابل خرید است که نسخه ارزان از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره‌مند است؛ درحالی‌که مدل گران‌تر دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. پیکربندی‌های گفته‌شده به‌ترتیب از حداکثر ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم مجازی هم پشتیبانی می‌کنند و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی آن‌ها به‌لطف وجود درگاه کارت حافظه، تا سقف ۱ ترابایت وجود دارد.

ریلمی C55

نمایشگر ریلمی C55 از پنل ۶.۷۲ اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتز را در کنار حداکثر روشنایی ۶۸۰ نیت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قسمت بالایی صفحه نمایش میزبان یک کپسول مشابه با جزیره پویای آیفون است که یک لنز ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی در آن قرار دارد. ریلمی نام مینی کپسول را برای این طراحی در نظر گرفته است و می‌تواند اطلاعات مختلفی از دستگاه مثل اعلان‌های باتری، وضعیت شارژ، مصرف داده، گام‌شمار، مسافت طی شده و... را نمایش دهد. البته نمایش داده‌های سلامت مثل تعداد گام‌ها و مسافت، از ابتدای عرضه در دسترس قرار ندارند و در آینده نزدیک با آپدیت نرم‌افزاری ارائه خواهند شد.

بدنه پشتی ریلمی C55 پذیرای دو لنز دوربین اصلی است که دارای حسگر ۶۴ مگاپیکسلی هستند. یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۳۳ وات هم وظیفه تأمین انرژی دستگاه را بر عهده دارد. این مقدار در مقایسه با ظرفیت شارژ ۱۸ واتی در ریلمی C35، جهش بزرگی محسوب می‌شود و برای اولین‌بار است که چنین قابلیتی را در محصولات سری C ریلمی مشاهده می‌کنیم. شایان ذکر است که ریلمی اخیراً اعلام کرده تمامی محصولات ۲۰۲۳ این شرکت از شارژ ۳۳ واتی یا سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند؛ درنتیجه دیگر گوشی‌ هوشمندی از برند مذکور با ظرفیت شارژ آهسته‌تر از مقدار اعلام‌شده را شاهد نخواهیم بود.

ریلمی C55

از دیگر امکانات ریلمی C55 می‌توان به حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در قسمت کناری بدنه، درگاه شارژ و انتقال داده USB-C همراه با جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد که می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به هدفون‌های سیمی باشد. این محصول از فناوری NFC هم پشتیبانی می‌کند و همراه با بهینه‌سازی صوتی Dirac عرضه می‌شود. ضخامت آن ۷.۸۹ میلی‌متر اعلام شده است و در دو رنگ مشکی و طلایی قابل خرید خواهد بود. جزئیات بیشتری مثل قیمت مدل‌های مختلف آن، منتشر نشده است و احتمالاً برای اطلاع از آن‌ها باید تا زمان معرفی رسمی در هفته آتی صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی