ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فولد 4
تکنولوژی

سامسونگ در گلکسی زد فولد 5 از لولای جدیدی استفاده می‌کند، اما عمر آن تفاوتی با گذشته نخواهد داشت

ظاهراً لولای گلکسی زد فولد 5 تا 200 هزار بار بازوبسته‌کردن دوام می‌آورد که به‌طور میانگین برای 5 سال کفایت می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سامسونگ می‌خواهد برای نسل بعدی گوشی‌ تاشوی پرچمدار خود، یعنی گلکسی زد فولد 5 از طراحی جدیدی برای لولا استفاده کند که طراحی آن شبیه به قطره آب است. حالا ظاهراً سامسونگ آزمایش‌های قابلیت اطمینان این لولا را انجام می‌دهد؛ بااین‌حال عمر آن تفاوتی با لولای مورد استفاده در گلکسی زد فولد 4 ندارد.

استفاده از لولای جدید باعث کاهش ضخامت گوشی تاشوی آینده سامسونگ می‌شود و همچنین چین‌خوردگی نمایشگر را کاهش می‌دهد. بااین‌حال طبق گزارش رسانه کره‌ای The Elec، سامسونگ این لولا را برای 200 هزار بازوبسته‌کردن تست کرده است که تفاوتی با نسل گذشته‌اش ندارد.

درحالی سامسونگ 200 هزار بار لولای جدیدش را امتحان کرده است که رقبای آن عملکرد بالاتری از خودشان نشان می‌دهند. برای مثال، آنر مجیک Vs و اوپو فایند N2 هر کدام تا 400 هزار بازوبسته‌شدن دوام می‌آورند.

لولای گوشی‌های تاشوی آینده سامسونگ تا 5 سال دوام می‌آورد

گزارش امروز می‌گوید که حداکثر تعداد بازوبسته‌کردن لولا در آزمایش‌های سامسونگ به 300 هزار بار می‌رسد، بااین‌حال برای اینکه لولا تست قابلیت اطمینان را با موفقیت پشت سر بگذارد، 200 هزار بار هم کفایت می‌کند. پس از این میزان بازوبسته‌شدن، باید لولا 85 درصد عملکرد اولیه‌اش را حفظ کرده باشد.

بررسی گلکسی زد فولد ۴

این تست در حالت تئوری به‌معنای 5 سال دوام است. درحقیقت اگر کاربری روزی نزدیک به 100 بار این گوشی را بازوبسته کند، تا 5 سال بدون مشکل می‌تواند از آن استفاده کند. این میزان برای گوشی‌های آنر و اوپو به 10 سال می‌رسد. البته در حالت کلی اکثر کاربران پس از 5 سال گوشی خود را عوض می‌کنند.

اگرچه شاید عمر لولای گوشی‌های تاشوی سامسونگ کمتر از رقبا باشد، اما باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی‌ها از استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب بهره می‌برند، درحالی‌که خبری از این ویژگی در گوشی‌های آنر و اوپو نیست. انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 در تابستان 1402 معرفی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی