ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

طرح ویژه آپارات برای کسب درآمد از تولید محتوای ویدئویی: پرداختی بیشتر برای کاربرپسندها

در این طرح قرار است براساس فاکتورهای مختلف به تولیدکنندگان محتوا به‌ویژه محتوای آموزشی، درآمد بیشتری پرداخت شود.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵

آپارات طرحی با عنوان «طرح ویژه حمایت از تولیدکنندگان ویدئو» را راه‌اندازی کرد. در این طرح قرار است به تولیدکنندگان محتوا به‌ویژه محتوای آموزشی، علاوه بر بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات، مبلغی مازاد پرداخت شود. این پرداختی اضافی به فاکتورهای مختلفی همچون استقبال بینندگان وابسته است.

آپارات مدت‌هاست که برای حمایت از تولیدکنندگان ویدئویی بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات خود را با آن‌ها سهیم می‌شود. این سرویس درآمدزایی از سال 1399 متحول شد و تاکنون بین 50 تا 70 درصد از سود حاصل از نمایش تبلیغات، به تولیدکنندگان ویدئوی حائز شرایط می‌رسد.

حال این پلتفرم از طرح ویژه‌ای رونمایی کرده و قرار است مبلغی اضافه بر سود حاصل از تبلیغات به تولیدکنندگان محتواهای حرفه‌ای و کاربرپسند پرداخت کند. در این طرح ویژه حمایت از تولیدکنندگان ویدئو، پرداخت مبلغ اضافی به فاکتورهایی همچون کمیت، کیفیت، نوع محتوای تولیدی و همچنین استقبال بینندگان بستگی خواهد داشت.

آپارات این مبلغ اضافه را برای حمایت مالی بیشتر به تولیدکنندگان تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه‌ آموزشی پرداخت می‌کند تا میزان درآمد آن‌ها از ویدئوهایشان افزایش یابد.

طرح ویژه آپارات برای کسب درآمد

به گفته آپارات، تولید محتوای باکیفیت در حوزه‌ آموزشی نقش بسیار کلیدی در افزایش درآمد تولیدکنندگان دارد؛ ازهمین‌رو افراد فرصت دارند با تمرکز بر مهارت‌هایشان و تولید محتوای باکیفیت و جذاب در آپارات به درآمد قابل‌توجهی دست پیدا کنند.

گفتنی است برای کسب درآمد از طریق محتوای ویدئویی در آپارات، بایستی حتماً تولیدکننده این محتوا باشند، حداقل 200 دنبال‌کننده داشته و طی سه ماه اخیر نیز ویدئوهای آن‌ها حداقل سه هزار ساعت نمایش داشته باشد.

علاوه بر این طرح، دو تغییر بنیادین دیگر نیز اتفاق افتاده است که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

تغییر نحوه محاسبه درصد Share کانال‌ها در آپارات

یکی از عواملی که تأثیر بسزایی در میزان درآمد ماهیانه تولیدکنندگان از آپارات دارد، درصد Share (به‌اشتراک‌گذاری) است. این درصد درواقع همان درآمد حاصل از پخش تبلیغات در آپارات با صاحبان کانال‌های عضو سیستم درآمدزایی است. درصد Share برای تمام کانال‌ها یکسان نیست و به‌طور کلی بین 50 تا 70 درصد متغیر است.

در گذشته این درصد توسط کارشناسان آپارات در ابتدای ورود تولیدکنندگان به سیستم درآمدزایی تعیین می‌شد و تغییر در آن در بازه‌های طولانی‌مدت صورت می‌گرفت، اما حالا درصد Share کانال تولیدکنندگان به‌صورت سیستمی در ابتدای هر ماه مورد بازبینی مجدد قرار می‌گیرد و بسته به میزان استقبال کاربران از محتواهای کانال تولیدکنندگان تغییر می‌کند.

لازم به ذکر است که مطابق روال گذشته، درصد Share کانال‌ها همچنان بالای 50 درصد خواهد بود.

روند پرداخت درآمد کانال‌ها در آپارات تغییر کرد 

بنابر اعلام این پلتفرم، از این پس تولیدکنندگانی که در سیستم درآمدزایی عضو هستند، می‌توانند در هر زمانی که خودشان مایل بودند، درخواست برداشت درآمد خود را در پنل کاربری ثبت کنند. آپارات وعده داده است که پس از ثبت درخواست، حداکثر تا ۷ روز کاری (به‌جز پنج جمعه؛ شنبه و تعطیلات رسمی) مبلغ به حسابشان واریز خواهد شد.

لازم به یادآوری است که حدنصاب پرداخت درآمد در سیستم درآمدزایی آپارات مبلغ 400 هزار تومان است.

درآمد از آپارات

تولیدکنندگان برای اطلاع از میزان پرداختی این طرح می‌توانند به قسمت گزارش درآمد داشبورد خود مراجعه کرده و به‌صورت جداگانه درآمد کانالشان را مشاهده کنند.

آپارات
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی