ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 8 نسل 3
تکنولوژی

افشای جزئیات جدیدی از اسنپدراگون 8 نسل 3؛ فرکانس بالاتر از 3.7 گیگاهرتز

اسنپدراگون 8 نسل 3 احتمالاً همچنان 8 هسته خواهد داشت و فرکانس هسته اصلی‌اش، یعنی Cortex-X4 برای گوشی‌های گلکسی به 3.72 گیگاهرتز خواهد رسید.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

کوالکام روی نسل بعدی چیپ پرچمدارش کار می‌کند؛ تراشه‌ای که اسنپدراگون 8 نسل 3 نام می‌گیرد و در اواخر سال جاری میلادی از راه می‌رسد. این چیپ پرچمدار که ظاهراً از نظر CPU عملکردی شبیه به تراشه A16 Bionic اپل خواهد داشت، از پیکربندی مشابه با نسل کنونی‌اش بهره می‌برد.

به‌نظر می‌رسد امسال کوالکام برخلاف سال‌های گذشته برنامه‌ای برای معرفی نسخه پلاس تراشه پرچمدارش ندارد، بنابراین نباید منتظر معرفی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 باشیم؛ مخصوصاً به‌خاطر اینکه نسخه استاندارد آن عملکرد بالایی دارد و از نظر مصرف انرژی و تولید حرارت هم یک تراشه بهینه محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع، چیپ پرچمدار بعدی کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 خواهد بود.

پیکربندی هسته‌های اسنپدراگون 8 نسل 3

طبق توییت یکی از منابع دنیای فناوری به نام RGcloudS، پیکربندی هسته‌های تراشه پرچمدار بعدی کوالکام تغییر نمی‌کند و همچنان با پیکربندی 1 + 4 + 3 هسته روبه‌رو می‌شویم. این گفته با شایعات گذشته مبنی بر پیکربندی 1 + 5 + 2 هسته متفاوت است.

اسنپدراگون 8 نسل 3

علاوه بر پیکربندی هسته‌ها، ظاهراً Snapdragon 8 Gen 3 با فناوری N4P و لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC به تولید می‌رسد. با توجه به این موضوع، احتمالاً امسال تنها تراشه A17 Bionic با معماری 3 نانومتری ساخته خواهد شد؛ البته شاید سامسونگ هم از یک چیپ پرچمدار اگزینوس با لیتوگرافی 3 نانومتری رونمایی کند. بااین‌وجود، احتمالاً اولین تراشه 3 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 باشد.

کوالکام در اسنپدراگون 8 نسل 3 از هسته اصلی Cortex-X4 استفاده خواهد کرد که ظاهراً در نسخه مخصوص گوشی‌های سامسونگ یا همان نسخه گلکسی، فرکانس آن به 3.72 گیگاهرتز می‌رسد. این تراشه همچنین هسته‌های Cortex-A715 و Cortex-A515 خواهد داشت که البته هنوز از فرکانس آن‌ها اطلاعی نداریم.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3 احتمالاً در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد و با توجه به اینکه چند ماه تا معرفی آن فاصله داریم، باید منتظر انتشار جزئیات بیشتری درباره آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی