ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات هایما 7X ایران خودرو
اخبار خودرو

هایما 7x معرفی شد؛ نگاهی به مشخصات گران‌ترین خودرو چینی در ایران خودرو

هایما 7X به‌عنوان گران‌ترین خودروی این برند با مشخصات فنی و در دو تیپ ۵ و ۷ نفره توسط ایران‌خودرو به بازار معرفی شده است.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

هایما 7X نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران ۱۴۰۱ رونمایی شد. این خودروی چندمنظوره گران‌ترین محصول برند هایما در کشور است که درصورت موفقیت، می‌تواند نقطه آغازی برای ورود ون‌ها و استیشن‌های دیگر به بازار باشد. مشخصات هایما 7X ایران‌خودرو را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشخصات ظاهری هایما 7X

هایما ۷ ایکس به‌دلیل داشتن جلوپنجره چندضلعی تورفته با خطوط عمودی، چهره‌ای مدرن و متمایز به خود گرفته است. یک نوار کرومی در بالای جلوپنجره جاسازی شده که از طرفین به چراغ‌های درشت و باریک جلو می‌رسد.

مشخصات هایما 7X ایران خودرو
نمای مقابل هایما 7X

ون ‌هایما در نمای مقابل ظاهری اسپرت و تهاجمی دارد که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. ولی نمای عقب آن چندان دلچسب و جذاب نیست؛ چراغ‌های عقب با گرافیک چندضلعی تا روی در صندوق عقب کشیده می‌شوند که حالت لیفت بک داشته و یک اسپویلر کوچک در بالای آن جاسازی شده است. مشخصه تورفتگی در قسمت عقب نیز مشاهده می‌شود.

مشخصات هایما 7X ایران خودرو
نمای عقب هایما 7X

مشخصات هایما 7X ایران‌خودرو در بخش فنی

علی‌رغم جثه بزرگ، هایما ۷ ایکس با موتور معمولی روانه بازار شده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ در زیر کاپوت این خودرو می‌تواند ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و آن‌ها را به‌واسطه گیربکس ۶‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد کند. ون خانوادگی جدید ایران‌خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن دراِزای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷.۶ لیتر است.

زیر کاپوت هایما

کابین هایما 7X

فضای درون کابین هایما ۷ ایکس دارای تریم دورنگ (مشکی و مارون) است و با طراحی‌های مدرن و امروزی مطابقت دارد. یک نمایشگر بزرگ یکپارچه در مقابل راننده جاسازی شده که در‌واقع ترکیبی از دو نمایشگر است. پنل سمت راست متعلق به سیستم اطلاعات-سرگرمی بوده و بخش پشت فرمان برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. غربیلک فرمان دوشاخه دارای دکمه‌های کنترلی تخت است و لوگوی هایما در وسط آن دیده می‌شود.

نمایی از داخل کابین ون هایما ۷ ایکس

کابین از متریال مناسب و باکیفیتی ساخته شده و روکش صندلی‌ها از مرغوبیت کافی برخوردار است. به‌لطف تجهیزات و امکانات متعدد و همچنین فضای باز داخل کابین، مسافرت‌های کوتاه و طولانی به تجارب لذت‌بخش و آسوده تبدیل می‌شوند.

مشخصات هایما 7X ایران خودرو
داخل کابین هایما ۷ ایکس

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

با اینکه خودروهای ون در ایران مشتریان چندانی ندارند و ارزان‌بودن می‌تواند یکی از نقاط قوت این خودروها به‌حساب آید، ولی ایران‌خودرو تصمیم گرفته است هایما 7X را با مجموعه تقریباً کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی در دسترس خریداران قرار دهد.

هایما 7x

در بخش ترمز و پایداری، این خودرو شامل سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم ترمز ضد‌قفل، سیستم کمک ترمز، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، ترمز دستی برقی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار برخورد با موانع، ترمز کمکی اضطراری و سیستم ترمز هوشمند می‌شود.

محل قرارگیری تایر زاپاس

۶ عدد کیسه هوا و همین‌طور سیستم کمکی جابه‌جایی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، ایزوفیکس، قفل کودک درهای عقب، چراغ ترمز سوم، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم پایش باد لاستیک‌ها و... از دیگر مشخصات هایما 7X ایران‌خودرو در بخش ایمنی به‌حساب می‌آیند.

مشخصات هایما 7X ایران خودرو
ون هایما ۷ ایکس

بالابرهای شیشه برقی، سانروف و سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نورپردازی داخلی، کامپیوتر سفری، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، کنسول میانی برای سرنشینان عقب و جلو، چراغ نقشه‌خوان جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی و... نیز در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو ذکر شده‌اند.

وضعیت هایما ۷ ایکس در بازار ایران

هایما 7X محصول جدید ایران‌خودرو است که در بازار جهانی قیمتی حدود ۱۹ الی ۲۲ هزار دلار دارد. این ماشین بدون‌شک در بازار داخلی بیش از ۱ میلیارد تومان برچسب قیمت خواهد خورد. همچنین با توجه به کلاس این خودرو (MPV)، به‌غیر‌از سوبا M4 فردا موتورز به‌نظر نمی‌رسد رقیب دیگری برای هایما ۷ ایکس وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی