ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واردات خودروهای برند MG
خودرو

احتمال واردات MG توسط فردا موتورز؛ تاخت‌وتاز خودروهای وارداتی چینی در راه است

براساس اخبار غیررسمی، به‌نظر می‌رسد فردا موتورز قصد دارد ۵ خودروی پرطرفدار برند MG را وارد بازار ایران کند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

واردات خودرو در سال آینده وارد مراحل جدید و هیجان‌انگیزی می‌شود. به غیر از ورود خودروهای دست‌دوم ولی باکیفیت خارجی که می‌تواند خبر خوبی برای اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه باشد، واردات خودروهای برند MG نیز می‌تواند موجب ایجاد تنوع محصولات در بازار و رضایت مشتریان شود؛ البته به شرطی که این مشتریان ناچار نشوند با قیمتی بیش از بهای خودروهای مشابه اروپایی نسبت به خرید خودروهای چینی وارداتی اقدام کنند.

براساس اخبار غیررسمی، به‌نظر می‌رسد فردا موتورز قصد دارد ۵ خودروی پرطرفدار برند MG را وارد بازار ایران کند. خودروهای سدان ام جی 5GT، کراس‌اوورهای ام جی RX5، ام جی HS و ام جی ZS و هاچ‌بک ام جی ۳ گزینه‌های وارداتی احتمالی هستند که درصورت توافق با این برند، در سال آینده وارد بازار کشور می‌شوند.

ام جی یکی از برندهای مطرح شرکت بزرگ سایک (SAIC) به‌حساب می‌آید که تاکنون محصولات متنوعی را روانه بازار جهانی کرده است.

البته با توجه به شرایط جهانی گروه صنعتی سایک و تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، به‌نظر می‌رسد واردات خودروهای برند MG نه به‌صورت CKD، بلکه به‌صورت واسطه‌ای و CBU صورت می‌گیرد. به بیان بهتر، فردا موتورز نمی‌تواند قطعات این خودروها را به‌طور مجزا وارد کند و در داخل به مونتاژ و عرضه آن‌ها بپردازد (CKD). درعوض خودروها به‌طور کامل در کشور مبدأ ساخته می‌شوند (CBU) و به‌واسطه یکی از کشورهای همسایه، در دسترس واردکننده ایرانی قرار می‌گیرند.

بد نیست بدانید به غیر از واردات خودروهای برند MG، فردا موتورز با برندهای چینی ممتاز دیگری همچون BYD مذاکراتی داشته است تا علاوه بر واردات، بتواند در حوزه مونتاژ نیز فعالیت کند. این شرکت هم‌اکنون تولیدکننده خودروهایی همچون فردا ۵۱۱، فردا SX5، فردا T5 و همین‌طور FMC M4 یا همان سوبا M4 است که در نمایشگاه‌های مختلف توانسته نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

درصورت موافقت با ورود خودروهای برند MG و رسیدن به توافق با شرکای خارجی، سبد محصولات فردا موتورز مملو از خودروهای متنوع و جذاب می‌شود و این موضوع می‌تواند FMC را به یکی از فروشندگان مطرح در بازار کشور تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی