ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک‌بوک ایر جدید
تکنولوژی

مک‌بوک ایر 13 اینچی جدید و مک‌بوک ایر 15 اینچی احتمالاً تابستان آینده از راه می‌رسند

ظاهراً اپل می‌خواهد مک‌بوک ایر 13 اینچی جدید را به تراشه M3 و مدل 15 اینچی را به چیپ‌های M2 و M2 پرو مجهز کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل احتمالاً در فاصله اواخر بهار و تابستان آینده از نسل جدید مک‌بوک ایر 13 اینچی و همچنین مک‌بوک ایر 15 اینچی رونمایی می‌کند. البته سؤال اصلی اینجاست که کوپرتینویی‌ها در این محصولات از چه تراشه‌ای استفاده خواهند کرد.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که احتمال تجهیز مدل 13 اینچی به چیپ M3 وجود دارد؛ تراشه‌ای که انتظار داریم با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC ساخته شود. نسل کنونی مک‌بوک ایر در ژوئیه 2022 با چیپ 5 نانومتری M2 معرفی شد.

تراشه مک‌بوک ایر 15 اینچی هنوز مشخص نیست

گورمن در گزارش خود نگفته است که اپل مدل 15 اینچی را به تراشه M3 مجهز می‌کند. به گفته این منبع، مدل 15 اینچی با تراشه M2 همچنان کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد، بااین‌حال با وجود چیپ M3، این محصول قدیمی به‌نظر می‌رسد. البته پیش از گورمن، وب‌سایت دیجی‌تایمز هم مدعی تجهیز مدل 15 اینچی به چیپ M2 شده بود.

یکی دیگر از منابع دنیای فناوری، یعنی «مینگ-چی کو» هم در گذشته گفته بود که اپل برای مک‌بوک ایر 15 اینچی از تراشه‌های M2 و M2 پرو استفاده خواهد کرد. بااین‌حال هنوز نمی‌توانیم درباره چیپ مورد استفاده در این محصول مطمئن باشیم.

مک‌بوک ایر 15.5 اینچی

طبق گزارش‌ها، زنجیره تأمین اپل از ماه فوریه شروع به تولید پنل 15.5 اینچی برای مک بوک ایر جدید کرده است تا شاهد معرفی بزرگ‌ترین مک‌بوک ایر تاریخ باشیم. تا به امروز این محصول تنها در مدل‌های 11 و 13 اینچی روانه بازار شده است.

به باور گورمن، مک بوک ایر 13 و 15 اینچی در فصل تابستان روانه بازار می‌شوند. همچنین ظاهراً باید منتظر عرضه مک پرو جدید در همین تاریخ هم باشیم. مک پرو جدید با تراشه M2 اولترا اما طراحی یکسان با مدل 2019 از راه می‌رسد. علاوه‌براین، در نیمه دوم 2023 باید منتظر معرفی آی‌مک 24 اینچی جدید هم باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی