ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اندروید 14
تکنولوژی

دومین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 منتشر شد

نسخه جدید با پیشرفت‌های بیشتری در زمینه حریم خصوصی، امنیت، عملکرد و بهبود تجربه در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو همراه شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

ماه گذشته گوگل اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد و اکنون این شرکت با دومین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان بازگشته است. نسخه جدید با پیشرفت‌های بیشتری در زمینه حریم خصوصی، امنیت و عملکرد همراه شده و همچنان به بهبود تجربه کلی اندروید در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو ادامه می‌دهد.

یکی از تغییرات دومین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 به دسترسی برنامه‌ها به عکس و ویدیوهای دستگاه مربوط می‌شود. همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، با وجود این نسخه، برنامه‌ها می‌توانند فقط به عکس‌ها و ویدیوهای منتخب، به تمام آن‌ها یا به هیچ‌یک از آن‌ها دسترسی داشته باشند.

نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14

در اندروید 14، یک API پلتفرم با نام Credential Manager وجود دارد که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از کلیدهای عبور وارد سیستم شوند. در این نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان، بهبودهایی در رابط کاربری انتخابگر حساب و همچنین تغییراتی در API براساس بازخوردهای ثبت شده در اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید‌ 14 ارائه شده است.

علاوه بر این، گوگل در این نسخه جدید، سیستم مدیریت حافظه اندروید را بهینه‌سازی کرده تا استفاده از منابع را در هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه بهبود بخشد. همچنین نوتیفیکیشن‌های غیرقابل رد کردن کمتری در اندروید‌ 14 وجود خواهد داشت و APIهای مربوط به فروشگاه‌های برنامه نیز بهبود یافته است.

زمان انتشار نسخه بتا اندروید 14

جدول زمانی گوگل

براساس جدول زمانی رسمی گوگل، پس از این نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان، اولین نسخه بتا اندروید 14 در ماه آوریل و پس از آن سه نسخه دیگر در ماه‌های بعدی عرضه خواهد شد.

دومین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید‌ 14 همانطور که از نامش پیداست، فعلاً فقط برای توسعه‌دهندگان برنامه توصیه می‌شود تا از آن برای آزمایش برنامه‌ها استفاده کنند. هنگامی که اولین نسخه بتا آن در ماه آینده منتشر شود، دسترسی کاربران نیز آسان‌تر خواهد بود. نسخه دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 14 روی پیکسل 4a 5G و گوشی‌های جدیدتر گوگل قابل نصب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی