ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیلورگیت
تکنولوژی

بانک حوزه رمزارز سیلورگیت رسماً منحل شد

بانک سیلورگیت، پلتفرمی که بسیاری از اعضای جامعه آن را به‌عنوان بانک بزرگ در حوزه رمزارزها می‌شناسند، برای انحلال کامل آماده می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

سیلورگیت (Silvergate Bank) که از آن به عنوان یکی از سنگ بناهای دنیای کریپتو یاد می‌شود، اعلام کرد که قصد دارد تمام عملیات‌های خود را متوقف کند و برای انحلال کامل آماده شود. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که به دلیل «تحولات اخیر صنعت» تصمیم به تعطیلی بانک خود گرفته است.

در مورد گام‌های بعدی بانک سیلورگیت نیز اعلام شده که «به‌شیوه‌ای منظم و مطابق با فرآیندهای نظارتی قابل‌اجرا» درحال انحلال است و درحال بررسی «بهترین روش برای حل و فصل مطالبه‌ها و حفظ ارزش باقی‌مانده دارایی‌های خود، از جمله فناوری‌های اختصاصی و دارایی‌های مالیاتی است.»

علاوه‌براین، شبکه صرافی سیلورگیت (Silvergate Exchange Network) که به صرافی‌های کریپتو مانند کوین‌بیس و Gemini اجازه می‌دهد تا معاملات بین خود و مشتریانشان را انجام دهند نیز تعطیل شده است.

برای مدتی مشخص شده بود که این شرکت همراه با برخی از مشتریان برجسته خود مانند FTX و Genesis با مشکل مواجه شده است. در ماه ژانویه، گزارش درآمد سیلورگیت نشان داد که پس از برداشت 8.1 میلیارد دلاری مشتریانش، در طول یک سه ماهه 1 میلیارد دلار از دست داده است. سپس در اوایل ماه مارس سندی ارائه شد که نشان می‌داد وضعیت مالی این شرکت حتی بدتر از چیزی است که انتظار می‌رود.

تأثیر احتمالی انحلال سیلورگیت بر بازار کریپتو

اما انحلال بانک Silvergate برای صنعت ارزهای دیجیتال چه نگرانی‌هایی را به‌همراه خواهد داشت؟ یکی از نگرانی‌های اصلی این است که شرکت‌های کریپتو ممکن است برای نیازهای مالی خود به مؤسسات کمتر قاعده‌مند روی بیاروند که این امر به‌طور بالقوه فضای صنعت را خطرناک‌تر می‌کند.

فروپاشی سیلورگیت مطمئناً توسط قانونگذاران نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. «سناتور شرود براون» که رئیس کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سناست، گفت: «امروزه می‌بینیم که وقتی یک بانک بیش از اندازه به بخش پرریسک و نوسانی مانند رمزارزها متکی باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد. همیشه نگران این موضوع بوده‌ام که وقتی بانک‌ها با رمزارز درگیر می‌شوند، خطرات آن را باید در سراسر سیستم مالی پخش کنند و این مالیات‌دهندگان و مصرف‌کنندگان هستند که باید هزینه بپردازند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی