ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

متا به‌دنبال توسعه رقیب توییتر است

طبق گزارشی که براساس گفته‌های منابع نزدیک به متا منتشر شده، این شرکت درحال ساخت رقیب توییتر است که با نام رمز P92 شناخته می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

شرکت متا که شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک را در اختیار دارد، ظاهراً اکنون درحال ساخت یک برنامه محتوای متنی مستقل است که رقیب توییتر محسوب می‌شود و از پروتکل غیرمتمرکز ActivityPub پشتیبانی می‌کند که Mastodon و برنامه‌های دیگری از آن استفاده می‌کنند.

همان‌طور که وب‌سایت مانی‌کنترل در گزارش اختصاصی خود به نقل از منابع نزدیک به شرکت متا توضیح می‌دهد، این برنامه با اینستاگرام در تعامل خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق اطلاعات کاربری اینستاگرام خود در آن ثبت‌نام کنند یا وارد شوند. Moneycontrol ادعا می‌کند که نسخه‌ای از این محصول همراه با عملکرد و ویژگی‌های مختلف آن را مشاهده کرده است.

ازجمله ویژگی‌هایی که برای این برنامه اعلام شده، می‌توان به لینک‌های قابل لمس در پست‌های دارای پیش‌نمایش (مانند توییتر)، بیوگرافی کاربر، نام کاربری، نشان‌های تأیید، تصاویر و ویدیوها اشاره کرد. همچنین شامل دنبال‌کنندگان و لایک‌ها نیز می‌شود، اما مشخص نیست که نسخه اولیه این محصول دارای قابلیت نظر‌دادن و پیام‌رسانی خواهد بود یا خیر.

بیانیه متا درباره توسعه رقیب توییتر

ساعاتی پس از انتشار این گزارش، شرکت متا نیز ساخت این برنامه را تأیید کرده است. سخنگوی متا به مانی‌کنترل می‌گوید:

«ما درحال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای به‌اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های متنی هستیم. ما معتقدیم که فرصتی برای ایجاد یک فضای جداگانه وجود دارد که در آن سازندگان و کاربران عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌هایی درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.»

این گزارش درحالی منتشر شده است که شرکت‌های حوزه فناوری و استارتاپ‌ها به فرصتی چشم دوخته‌اند تا از روند روبه‌رشد مهاجرت کاربران توییتر به پلتفرم‌های جایگزین استفاده کنند. پس از اینکه ایلان ماسک شبکه اجتماعی توییتر را خرید، بسیاری از کاربران تصمیم به ترک آن گرفتند. ازجمله پلتفرم‌هایی که پس از تصاحب توییتر توسط ماسک به‌دنبال جذب کاربران آن بوده‌اند، می‌توان به Mastodon و Post.news اشاره کرد که ظاهراً اکنون متا نیز در تلاش است تا به آن‌ها اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی