ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ChatGPT
تکنولوژی

مایکروسافت: GPT-4 هفته آینده با قابلیت‌های ویدیویی عرضه می‌شود

مایکروسافت فناوری هوش مصنوعی GPT-4 را هفته آینده عرضه می‌کند که با وجود آن، روند جستجو و نمایش اطلاعات بینگ بسیار سریع‌تر خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

نسخه جدید بینگ که ماه گذشته معرفی شد، از ChatGPT و GPT 3.5 پشتیبانی می‌کند که بسیاری از کاربران از کندی آن‌ها در تولید و نمایش نتایج شکایت کرده‌اند. بااین‌حال، مایکروسافت قصد دارد فناوری هوش مصنوعی GPT-4 را هفته آینده عرضه کند که با وجود آن، روند جستجو و نمایش اطلاعات بینگ بسیار سریع‌تر خواهد شد.

«آندریاس براون»، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان، در رویدادی با عنوان AI in Focus - Digital Kickoff گفت:

«ما هفته آینده GPT-4 را معرفی خواهیم کرد. در این فناوری مدل‌های چندوجهی خواهیم داشت که امکانات کاملاً متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ به عنوان مثال ویدئو.»

 GPT-4

قابلیت‌های GPT-4

درحال‌حاضر، رویکرد هوش مصنوعی OpenAI به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق ورودی‌های متنی با آن تعامل داشته باشند. اما اکنون که گفته شده است GPT-4 دارای قابلیت‌های چندوجهی خواهد بود، کاربران در حالت ایده‌آل باید بتوانند از طریق حالت‌های مختلفی مانند متن، تصاویر و صداها نیز با آن تعامل داشته باشند.

این اولین‌باری نیست که در مورد GPT-4 و توانایی آن در تولید ویدیو گزارشی منتشر می‌شود. ماه گذشته نیز گفته شده بود که OpenAI درحال کار روی یک برنامه موبایل ChatGPT است که از فناوری هوش مصنوعی GPT-4 پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این اپلیکیشن موبایل، امکان ساخت ویدیو با کمک هوش مصنوعی است.

علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می‌دهد تا با کمک هوش مصنوعی ویدیو بسازند، GPT-4 بسیار سریع‌تر از GPT 3.5 به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد. GPT‌-4 همچنین بیشتر شبیه به انسان خواهد بود و پاسخ‌هایی را ایجاد می‌کند که انگار توسط یک انسان نوشته شده‌اند.

بااین‌حال، براون به‌طور خاص به بینگ چت و زمانی که قابلیت‌های GPT-4 به آن اضافه می‌شوند، اشاره نکرد. اما با توجه به این واقعیت که مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، می‌توان انتظار داشت که GPT-4 و تمام تغییرات آن در آینده نزدیک به موتور جستجو بینگ اضافه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی