ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

استیون اسپیلبرگ: هوش مصنوعی بی‌روح و ترسناک است

استیون اسپیلبرگ و نوام چامسکی تردید خود نسبت به هوش مصنوعی را نشان داده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

«استیون اسپیلبرگ»، کارگردان مشهور فیلم‌هایی چون «فهرست شیندلر» و «نوام چامسکی»، زبان‌شناس مشهور، تردیدهای خود در مورد هوش مصنوعی و جایگاه آن در جهان را ابزار کرده‌اند.

اسپیلبرگ و چامسکی به‌طور جداگانه نظرات خود را در مورد اینکه هوش ‌مصنوعی چگونه می‌تواند تأثیراتی جدی بر توانایی بشر برای ایجاد و تفکر مستقل داشته باشد، ارائه کردند. اسپیلبرگ در مصاحبه‌ای با «استیون کلبر»، مجری برنامه The Late Show، در مورد اینکه استفاده از هو‌ش مصنوعی در کارهای هنری او را «بسیار عصبی می‌کند» صحبت کرد.

نظر استیون اسپیلبرگ درباره هوش مصنوعی

استیون اسپیلبرگ

اسپیلبرگ در این برنامه به کلبر گفت:

«من عاشق هر چیزی هستم که توسط یک کامپیوتر ساخته نشده باشد، بلکه توسط یک انسان ساخته شود. این موضوع من را بسیار عصبی کرده است؛ زیرا شما اساساً در مورد دیدگاه خود به‌عنوان یک انسان، به رایانه استقلال می‌دهید.»

اسپیلبرگ که کارگردانی فیلم‌هایی مانند «آرواره‌ها» و «ای.تی» را در کارنامه خود دارد، عقیده دارد این موضوع که هوش مصنوعی می‌تواند «روح» را از کارهای خلاقانه جدا کند، ترسناک است. او در این رابطه گفت:

«فکر می‌کنم روح غیرقابل تصور و غیرقابل توصیف است و با هیچ الگوریتمی نمی‌توان آن را ایجاد کرد و فقط چیزی است که در همه ما وجود دارد. ازدست‌دادن آن به این دلیل که کتاب‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که ساخته‌ایم توسط ماشین‌ها نوشته می‌شوند، مرا می‌ترساند.»

نوام چامسکی

چامسکی، استاد زبان‌شناسی و فیلسوف نیز معتقد است که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT «خلاقیت را فدای نوعی پوچ‌گرایی اخلاقی می‌کنند». او مقاله‌ای برای نیویورک تایمز نوشت که در آن گفته شده است سیستم‌های هوش ‌مصنوعی مانند ChatGPT قادر به تفکر مستقل نیستند:

«با توجه به غیراخلاقی، ساختگی و بی‌کفایتی زبان مورد استفاده توسط این سیستم‌ها، ما فقط می‌توانیم به محبوبیت آن‌ها بخندیم یا گریه کنیم.»

چامسکی همچنین با ارسال ایمیلی به اینسایدر گفت که «تردید» دارد هوش ‌مصنوعی در پیشرفت رشته‌های تحصیلی، مانند هنر و کارهای خلاقانه مفید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mostafa mohammadi
    mostafa mohammadi | ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

    - متأسفم، اما به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، به اینترنت یا منابع اطلاعاتی خارجی برای تجزیه و تحلیل محتوای مقاله ای که ارائه کردید، دسترسی ندارم. با این حال، می توانم به طور کلی به شما بگویم که نوام چامسکی و استیون اسپیلبرگ هر دو چهره های برجسته ای در زمینه های مربوط به خود هستند و نظرات آنها در مورد موضوع هوش مصنوعی می تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد. بدون مطالعه مقاله خاص، نمی توانم تحلیل دقیق تری در مورد این قطعه خاص از محتوا ارائه دهم.
    - این تحلیل کوتاه چت بات you برای این مقاله بود. 🤖
    - دروغ میگه چون دید که مقاله به نفعش نیست نظر یا تحلیل نداد

مطالب پیشنهادی