ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1
تکنولوژی

کوالکام احتمالاً هفته آینده از اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 رونمایی می‌کند

هرچند این موضوع به‌طور رسمی اعلام نشده است، اما احتمالاً در هفته آینده شاهد معرفی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 باشیم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

کمپانی کوالکام در نوامبر 2022 از جدیدترین تراشه پرچمدار خود، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد. حالا این شرکت مستقر در ایالات متحده تأیید کرده است که در تاریخ 17 مارس (16 اسفند) چیپ موبایل جدید اسنپدراگون را معرفی خواهد کرد که گفته می‌شود اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 خواهد بود.

تاکنون در چندین گزارش گفته شده که کوالکام درحال کار روی دو چیپست اسنپدراگون سری 7 است. یک چیپست با شماره قطعه SM7550 قرار است در نیمه دوم سال جاری عرضه شود که احتمالاً اسنپدراگون 7 نسل 2 نامیده خواهد شد. بااین‌حال، تراشه‌ای که قرار است در 16 اسفندماه معرفی شود، دارای شماره قطعه SM7475 است و طبق شایعات این تراشه اسنپدراگون 7 پلاس 1 نام خواهد داشت.

چیپ جدید اسنپدراگون

علاوه‌براین، گفته می‌شود که تولیدکنندگانی مانند ردمی، ریلمی، آنر و اوپو قصد دارند در آینده نزدیک گوشی‌های مجهز به چیپ اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 را عرضه کنند. پیش‌بینی می‌شود که ردمی نوت 12T توربو و ریلمی GT Neo 5 SE می‌توانند اولین گوشی‌هایی باشند که از این چیپ بهره خواهند برد.

گفته می‌شود که نوت 12 توربو به‌عنوان پوکو F5 در بازار جهانی معرفی خواهد شد. ازاین‌رو ممکن است اولین گوشی با اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 برای بازارهای خارج از چین نیز پوکو F5 باشد.

مشخصات و ویژگی‌های احتمالی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1

در گزارش‌هایی ادعا شده است که اسنپدراگون 7 پلاس نسل 1 یک چیپست 4 نانومتری خواهد بود که توسط TSMC تولید شده است. درباره تنظیمات این چیپست گفته می‌شود که دارای یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 2.95 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. برای گرافیک نیز این چیپست احتمالاً به پردازنده گرافیکی 580 هرتزی Adreno 725 مجهز خواهد شد.

درنهایت باید اشاره کرد که تراشه کوالکام ماه گذشته با امتیاز 1,029,731 در بنچمارک آنتوتو مشاهده شده است. در گیک‌بنچ نیز این چیپست در تست‌های تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیازهای 1215 و 4064 را کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی