ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پتنت فورد
اخبار خودرو

فورد و تنبیه مشتریان بدحساب؛ ازکارافتادن امکانات خودرو در‌صورت عدم پرداخت اقساط

شرکت فورد پتنت جدیدی ثبت کرده است که براساس آن این کمپانی می‌تواند درصورت عدم بازپرداخت منظم اقساط، خودروی مشتری را غیرقابل‌استفاده کند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

فورد با ثبت پتنتی جدید، قصد دارد دارندگان خودروهای قسطی و اجاره‌ای را به پرداخت منظم و سر موعد اقساط مجبور کند. به‌موجب این پتنت، در صورتی که قسطی سر وقت پرداخت نشود، فورد خواهد توانست از راه دور قابلیت‌ها و امکانات خودرو را از کار بیندازد! برای مثال، اگر فردی قسط خود را پرداخت نکند، فورد سیستم تهویه مطبوع خودروی او را غیرفعال خواهد کرد! درصورت بی‌اعتنایی، فورد حتی می‌تواند کنترل خودرو را در اختیار بگیرد.

براساس اسناد مرتبط با این پتنت، فورد می‌خواهد سیستم‌ها و شیوه‌هایی را برای الزام مشتریان به بازپرداخت منظم اقساط و یا بازپس‌گیری خودروهای خود تدارک ببیند. جالب اینکه این پتنت جدید نیست و فورد در آگوست سال 2021 نسبت به ثبت آن اقدام کرده است. بااین‌حال ایده خودروساز آمریکایی هنوز در لیست انتظار برای دریافت تأییدیه نهایی قرار دارد.

پتنت فورد

اسناد این پتنت نشان می‌دهند که خودروساز آمریکایی در همان ابتدا نسبت به غیرفعالسازی آپشن‌ها و امکانات خودرو اقدام نمی‌کند. چنانچه راننده پس از دریافت هشدارهای لازم از طریق پیامک یا ایمیل، باز هم نسبت به پرداخت اقساط بی‌توجهی کرد، در آن صورت فورد قابلیت‌های خودروی اقساطی را از کار خواهد انداخت. به‌غیر‌از سیستم تهویه مطبوع، فورد می‌تواند امکانات دیگری مثل کروز کنترل، بالابر برقی، کنترل‌های صندلی، سوئیچ و سیستم قفل درها را نیز غیرقابل‌استفاده کند. علاوه بر این‌ها، هر بار که راننده بخواهد به‌نحوی با خودرو رانندگی کند، یک صدای آزاردهنده و پیوسته از اسپیکرها برای او پخش خواهد شد! این صدا نیز تا وقتی که قسط پرداخت نشود، ادامه‌دار خواهد بود و راننده امکان توقف آن را نخواهد داشت.

فورد: پرداخت اقساط بهتر از دردسرهای اضافی است

فورد معتقد است درصورت پیاده‌سازی این سیستم، راننده‌ای که از پرداخت اقساط طفره می‌رود، متحمل دردسرهای بیشتری خواهد شد. نکته جالب اینکه اگر تعداد اقساط عقب‌افتاده فردی بیشتر از حد معینی شود، این شرکت قادر خواهد بود با قطع دسترسی، خودرو را برای او کاملاً غیرقابل‌استفاده کند!

اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم در خودروهای مجهز به فناوری نیمه‌خودران یا تماماً‌خودران، چنانچه مالک هشدارهای پرداخت اقساط را نادیده بگیرد، فورد می‌تواند خودروی او را به‌طور خودکار به پارکینگ خود بازگرداند! خودروهایی هم که قیمت آن‌ها خیلی افت کرده است و ارزش بازگردانی ندارند، مستقیماً به گورستان هدایت می‌شوند!

پتنت فورد

ایده فورد در مراحل ابتدایی قرار دارد و آینده آن به‌طور دقیق مشخص نیست. بااین‌حال یکی از سخنگوهای کمپانی اظهار کرده است که فورد برنامه‌ای برای استفاده از سیستمی مشابه ندارد. این سخنگو تأکید کرده ثبت پتنت‌های مرتبط با اختراعات جدید یک اتفاق نرمال و عادی است و لزوماً نباید به‌معنای استفاده از آن‌ها در محصولات آینده باشد. بد نیست بدانید شمار پتنت‌های خودروساز آمریکایی در سال گذشته برابر با 1342 مورد بود.

پتنت جدید فورد در شرایطی رسانه‌ای می‌شود که عدم پرداخت اقساط از سوی برخی افراد در آمریکا رو به ‌افزایش است. طبق آمار، تعداد اقساط پرداخت‌نشده آمریکایی‌ها در بین خریداران خودرو در ژانویه امسال به بیشترین میزان از سال 2006 رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی