ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

HP
تکنولوژی

اچ‌پی با یک آپدیت استفاده از جوهرهای شخص ثالث در چاپگرهای خود را ممنوع کرد

اچ‌پی با یک آپدیت نرم‌افزاری محدودیتی را در چاپگرهای خود ایجاد کرده است تا کاربران نتوانند از کاتریج‌های رقیب استفاده کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

شرکت اچ‌پی اولین‌بار در سال 2016 آپدیتی را برای برخی از محصولات خود منتشر کرد که جلوی استفاده از جوهرهای شخص ثالث در چاپگرهای این شرکت را می‌گرفت. این اقدام در زمان خود جنجال زیادی را به‌پا کرد و پرونده‌هایی را در دادگاه به‌وجود آورد که منجر به جریمه این شرکت شد. حالا به‌نظر می‌رسد که HP دوباره با یک آپدیت مشابه، استفاده از جوهرهای شخص ثالث را ناممکن کرده است.

گزارش‌های متعددی در ردیت، توییتر و وب‌سایت اچ‌پی نشان می‌دهند که این شرکت در آپدیت فریمور جدید خود تغییری ایجاد کرده است تا کاربران نتوانند از جوهرهایی به‌جز جوهرهای ساخت اچ‌پی استفاده کنند. این تغییر ظاهراً بخشی از سیاست‌های سخت‌گیرانه این شرکت است که ادعا می‌کند هدف آن حفظ کیفیت تجربه مشتریان، محافظت از یکپارچگی سیستم‌ها و مراقبت از مالکیت‌های فکری اچ‌پی است.

چاپگرهای اچ‌پی نمی‌توانند از کاتریج‌های شخص ثالث استفاده کنند

با این به‌روزرسانی، حالا دستگاه‌هایی که قبلاً با کاتریج‌های شخص ثالث سازگار بودند، امکان استفاده از این محصولات را از دست داده‌اند. در صورتی که از این جوهرها استفاده شود، پیامی روی دستگاه به نمایش درمی‌آید که قابل ردکردن نیست.

پیامی که روی چاپگرهای اچ‌پی ظاهر می‌شود، می‌گوید: «این کاتریج توسط فریمور چاپگر مسدود شده است، چون حاوی تراشه‌ای غیر از تراشه‌های اچ‌پی است. این چاپگر فقط برای کارکردن با کاتریج‌های جدید یا دست‌دومی ساخته شده که تراشه جدید یا دست‌دومی از شرکت اچ‌پی دارند.» این آپدیت ظاهراً در ماه دسامبر 2022 و ژانویه 2023 منتشر شده است.

اچ‌پی در سال 2020 در یک پرونده شکایت جمعی پذیرفت که 1.5 میلیون دلار به‌خاطر انتشار یک آپدیت فریمور غرامت بپردازد. شاکیان مدعی بودند که این آپدیت شبیه به یک بدافزار باعث تغییر کد محصولات این شرکت شده و جلوی استفاده از کاتریج‌های رقیب را گرفته بود. این شرکت همچنین بابت جلوگیری از نصب جوهرهای شخص ثالث در چاپگرهای خود میلیون‌ها دلار در اتحادیه اروپا و استرالیا غرامت پرداخت کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی