ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارسال پیامک LBS بر اساس موقعیت مکانی چیست؟

پیامک تبلیغاتی مکان محور، یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی در عصر دیجیتال است.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۵

با سرویس ارسال پیامک LBS می‌توان بر اساس موقعیت جغرافیایی که افراد در آن حضور دارند یا در حال تردد هستند با مخاطبان بالقوه ارتباط برقرار کرد و آن ها را به دریافت خدمات یا بازدید از فروشگاه شما ترغیب کرد.

پیامک تبلیغاتی مکان محور، یکی از روش‌های مهم تبلیغاتی در عصر دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی مکان‌یابی، برای جذب مخاطبان، با توجه به موقعیت جغرافیایی، به کار گرفته می‌شود. این روش تبلیغاتی بر اساس ایده است که هر شخص باتوجه به موقعیت مکانی که در آن قرار دارد، تبلیغات شخصی سازی شده ای را دریافت کند و از این طریق بتوان به راحتی او را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب کرد. برای مثال، یک رستوران می‌تواند از پیامک تبلیغاتی مکان محور استفاده کند و به افرادی که در حومه رستوران خود در حال تردد هستند، پیامکی با عنوان «تخفیف ویژه» ارسال کند. با توجه به اینکه اکثر افراد حداقل یک تلفن همراه دارند تبلیغات به وسیله این روش می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای آشنایی با این سرویس با ما همراه باشید. 

پیش از پرداختن به ارسال پیامک بر اساس موقعیت مکانی بهتر است ابتدا با تبلیغات مکان محور آشنا شویم. 

تبلیغات مکان محور چیست؟ 

تبلیغات مکان محور همانطور که از نامش مشخص است، به تبلیغاتی گفته می‌شود که بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطب هدف صورت می‌گیرد. این نوع تبلیغات به صورت آنلاین یا آفلاین انجام می‌‎شود و به واسطه فناوری های مکان‌‎‌یابی، می‌تواند با دقت بالایی بر مخاطبان یک منطقه تمرکز کند.

در تبلیغات مکان محور از روش‌های مختلفی برای رسیدن به کاربران محلی استفاده می‌شود، از جمله:

  •  تبلیغات در موتورهای جستجو
  • نقشه‌های آنلاین
  •  شبکه های اجتماعی محلی
  •  تبلیغات درون برنامه ای
  •  تابلوهای تبلیغاتی 
  •  تبلیغات در رسانه های محلی 
  •  پیامک‌های تبلیغاتی

 در مقایسه با روش‌های عنوان شده پیامک‌های تبلیغاتی کم هزینه‌ترین روش تبلیغات مکان محور است. 

سرویس ارسال پیامک LBS چیست؟ 

با توجه به اینکه بیشتر افراد امروزه دارای تلفن همراه هستند و همیشه آن را به همراه دارند، استفاده از سرویس ارسال پیامک LBS برای کسب و کارها بسیار موثر است. این روش به کسب و کارها این امکان را می دهد که پیام تبلیغاتی خود را در زمان و مکان مناسب برای مخاطبین هدف ارسال کنند. سرویس ارسال پیامک LBS نسبت به سایر روش‌ها دقت و توجه بیشتری را از مخاطبان به خود جلب می‌کند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار محلی می‌تواند با استفاده از این روش، پیام تبلیغاتی خود را به مشترکین همراه اول که در نزدیکی فروشگاهشان در حال تردد هستند، ارسال کند و آنها را به بازدید از فروشگاه دعوت کند. یا یک رستوران می‌تواند با استفاده از این روش، پیام تبلیغاتی خود را به افرادی که در نزدیکی رستوران هستند، ارسال کرده و با ارائه تخفیف، آنها را به سفارش غذا دعوت کند.

سرویس ارسال پیامک LBS مخصوص به مشترکین همراه است. برای مخاطبین هدف شما که از مشترکین ایرانسل هستند می‌‎توان از ارسال پیامک BTS استفاده کرد. تفاوت سرویس LBS و BTS جدا از تفاوت مشترکین اپراتورها این است که سرویس LBS به صورت لحظه‌ای به افرادی که در منطقه مورد نظر شما قرار دارند ارسال می شود اما در سرویس BTS پیامک تبلیغاتی شما به افرادی که به مدت یک هفته در آن مسیر تردد کرده اند ارسال می شود. 

کدام سامانه پیامکی خدمات ارسال پیامک بر اساس موقعیت مکانی ارائه می دهد؟ 

تنها سامانه پیامکی که در حال حاضر سرویس ارسال پیامک LBS را ارائه می دهد، پنل پیامکی مدیانا است. مدیانا در کنار ارائه انواع روش‌های تبلیغات پیامکی مکان محور زیر، امکان ارسال پیامک زنده LBS همراه اول را به کاربران خود ارائه می دهد. 

  • ارسال پیامک منطقه‌ای
  •  کدپستی
  •  شهر و استان
  •  BTS ایرانسل 

در پلتفرم مدیانا، کسب‌وکارها می‌توانند بر اساس موقعیت مکانی دارندگان سیم کارت همراه‌ اول، بدون تاخیر زمانی و در لحظه پیامکارسال کنند. ارسال پیامک زنده همراه‌ اول، جدیدترین و هوشمندانه‌ترین روش‌ در ارسال پیامک انبوه است که به دلیل در لحظه بودن و نرخ باز شدن بالا، بسیار نتیجه‌بخش است. 

از ویژگی‌های سرویس LBS مدیانا می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • قابلیت تفکیک سن و جنسیت
  • انتخاب بر اساس سیستم عامل موبایل
  • تکرار سفر به یک مکان
  • انتخاب بر اساس سکونت در منطقه 

پنل پیامکی مدیانا با تمامی امکانات به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران قرار می‌گیرد، برای دریافت پنل پیامکی می توانید به سایت مدیانا مراجعه کنید. 

تبلیغات پیامکی مکان محور چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟ 

از مزایای تبلیغات پیامک زنده مکان‌ محور به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. جلب توجه بیشتر مشتریان: با ارسال پیامک در زمان و مکان مناسب، احتمال جلب توجه مشتریان به تبلیغات افزایش می‌یابد.
  2. بهبود تجربه مشتری: با ارسال پیامک در زمان مناسب، مشتریان حس می‌کنند که شما به نیازها و محتوای آن‌ها توجه می‌کنید و تجربه خوبی را از برخورد با کسب‌وکار شما حس می‌کنند.
  3. کاهش هزینه‌ها: تبلیغات پیامک زنده مکان‌محور باعث کاهش هزینه‌های تبلیغات می‌شود، زیرا پیامک فقط به مشتریانی ارسال می‌شود که در محل مورد نظر شما هستند (مشتریان بالقوه) و احتمال اینکه پیامک به نادرستی ارسال شود، کاهش پیدا می‌کند.
  4. بهبود نرخ تبدیل: توجه بیشتر مخاطبین به کسب‌وکار شما و بهبود تجربه آن‌ها، احتمال افزایش نرخ تبدیل و فروش را نیز افزایش می دهد.

در کل، تبلیغات پیامک زنده مکان‌محور به شما کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تبلیغات خود را به شکلی هوشمندانه‌، هدفمند  با بازدهی بیشتری ارائه دهید.

تبلیغات مکان محور چه کاربردی برای کسب و کارهای مختلف دارد؟

  • ارسال تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی مخاطبان 
  • اطلاع رسانی به افرادی که در یک منطقه در حال تردد هستند 
  • ارسال پیامک به افراد حاضر در نمایشگاه و محیط های پر رفت‌وآمدی مانند مترو و فرودگاه‌ها 

جمع بندی 

در این مقاله به اهمیت تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی پرداختیم اینکه مناسب چه کسب‌وکارهایی است. تبلیغات مکان محور می‌تواند در اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های محلی صورت بگیرد اما ساده و کم هزینه‌ترین آن‌ ارسال پیامک است. با سرویس ارسال پیامک LBS می‌توان بر اساس موقعیت جغرافیایی که افراد در آن حضور دارند یا در حال تردد هستند با مخاطبان بالقوه ارتباط برقرار کرد و آن ها را به دریافت خدمات یا بازدید از فروشگاه شما ترغیب کرد. برای اطلاع از نحوه ارسال این نوع پیامک به سایت مدیانا، تنها سامانه پیامکی ارائه دهنده‌ی سرویس ارسال پیامک LBS مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی