ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه بی وای دی در ترکیه
اخبار خودرو

نبرد ترکیه با خودروسازان چینی آغاز شد؛ وضع تعرفه 40 درصدی بر روی ماشین‌های برقی

با تصمیم دولت رجب طیب اردوغان، ازاین‌پس تعرفه 40 درصدی برای خودروهای برقی ساخت چین اعمال خواهد شد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

ترکیه میزان تعرفه برای خودروهای وارداتی از چین را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. دولت ترکیه هدف از این کار را حمایت از تولید داخل اعلام کرده است. با تصمیم دولت رجب طیب اردوغان، ازاین‌به‌بعد تعرفه 40 درصدی برای خودروهای برقی ساخت چین اعمال خواهد شد.

شاید بدانید ترکیه یکی از پایگاه‌های اصلی مونتاژ محصولات برندهای مطرح بین‌المللی است؛ اما این کشور با پایه‌گذاری برند توگ (Togg) می‌خواهد خودروهای به‌اصطلاح ملی خود را تولید کند. سرمایه‌گذاران اصلی این برند هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی هستند.

توگ برند ملی ترکیه

بی‌نتیجه‌ماندن تلاش‌های بی‌وای‌دی در ترکیه؟

از بین برندهای چینی، بی‌وای‌دی حساب ویژه‌ای برای حضور در بازار ترکیه باز کرده است. این کمپانی که دومین سازنده بزرگ خودروهای برقی محسوب می‌شود، چندی قبل یادداشت تفاهمی را با شرکت ALJ Turkiye امضا کرد. به‌موجب این تفاهم‌نامه، طرف ترکیه‌ای محصولات سواری و تجاری سبک بی‌وای‌دی را باید در خاک این کشور توزیع کند.

بی وای دی هان
بی‌وای‌دی هان

آمارهای مربوط به سال گذشته نشان می‌دهند سهم خودروهای برقی از کل بازار خودروی ترکیه اندکی فراتر از یک درصد است. به عبارت دقیق‌تر، در سال 2022 شهروندان ترکیه‌ای 7,733 دستگاه خودروی برقی خریداری کرده‌اند. در این کشور نیز برای تشویق مشتریان، مالیات کمتری از مدل‌های الکتریکی اخذ می‌شود.

دولت ترکیه امیدوار است با دیوار بلند تعرفه و افزایش قیمت خودروهای چینی بتواند فروش محصولات برند توگ را تضمین کند. این فرمول آشنا هرچند از تولید داخل حمایت می‌کند، اما درصورت تداوم می‌تواند به ضرر مشتریان تمام شود؛ امری که برای ما بسیار ملموس است!

عرضه اولین محصول توگ در سال 2023

اولین محصول برند توگ یک شاسی‌بلند زیبا و خوش‌استیل است که در سال 2019 و در قالب یک مدل مفهومی رونمایی شد. این خودرو امسال راهی بازار خواهد شد. مدیران توگ تأکید می‌کنند نسخه خیابان این شاسی‌بلند از نظر طراحی بسیار مشابه با مدل مفهومی خواهد بود. تصاویر جاسوسی منتسب به این خودرو ادعای مدیران توگ را تأیید می‌کنند.

توگ برند ملی ترکیه

شاسی‌بلند توگ از پلتفرم اختصاصی سود می‌برد. این خودرو در ترکیه با دو پیشرانه به فروش خواهد رسید. مدل پایه دارای یک موتور برقی با 200 اسب‌بخار قدرت خواهد بود. طبق اطلاعات رسمی، این مدل با شارژ کامل خواهد توانست تا 310 مایل یا حدود 500 کیلومتر مسافت را طی کند.

افرادی که خواهان قدرت بیشتر هستند، می‌توانند نسخه دوموتوره را انتخاب کنند. این نسخه 400 اسب‌بخار قدرت دارد، اما برد حرکتی آن به 248 مایل یا 400 کیلومتر محدود است. در رابطه با قیمت این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما با توجه به وضع تعرفه، احتمالاً قیمت مدل پایه آن فراتر از مدل‌های مشابه چینی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی