ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزار در ویندوز
تکنولوژی

هکرها با کمک هوش مصنوعی به نشر بدافزارها در یوتوب مشغول شده‌اند

هکرها ظاهراً با هوش مصنوعی دست به تولید محتواهایی در یوتوب می‌زنند که کاربران را به‌سمت دانلود بدافزار سوق می‌دهند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

کلاهبرداران در جدیدترین اقدام خود به سراغ یوتوب رفته‌اند تا با انتشار محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی کاربران را برای نصب بدافزارها فریب دهند. آن‌ها از این بدافزارها برای سرقت اطلاعات شخصی افراد استفاده می‌کنند.

شرکت تحقیقاتی CloudSEK می‌گوید شمار ویدیوهایی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند تا کاربران را به‌سمت دانلود بدافزارها سوق دهند، از ماه نوامبر 2022 تاکنون رشدی 200 تا 300 درصدی داشته است. این ویدیوها معمولاً در بخش توضیحات خود به‌طور مستقیم به خانواده‌هایی از بدافزارها ازجمله Vidar ،RedLine و Raccoon لینک می‌دهند.

اغلب این ویدیوها روش‌هایی برای کرک نرم‌افزارهای معروف ازجمله فتوشاپ، پریمیر پرو، اتودسک 3ds و اتوکد هستند. هکرها این ویدیوها را با کمک پلتفرم‌هایی مثل Synthesia یا D-ID می‌سازند و به شیوه‌های مختلف برای فریب کاربران از آن‌ها بهره می‌جویند.

این بدافزارها می‌توانند اطلاعات شخصی کاربر را به‌دست بیاورند

در این روش از کاربر خواسته می‌شود تا روی لینک‌های موجود در بخش توضیحات کلیک و نرم‌افزاری را نصب کند که درواقع یک بدافزار است. این بدافزارها پس از نصب به اطلاعات خصوصی کاربر ازجمله رمزهای عبور، اطلاعات کارت‌های بانکی و دیگر داده‌های شخصی فرد دست پیدا می‌کنند و آن‌ها را برای کلاهبرداران می‌فرستند.

از دیگر اطلاعاتی که در این حملات می‌توانند در معرض خطر قرار بگیرند می‌توان به اطلاعات مرورگر، داده‌های کیف پول‌های رمزارزی، اطلاعات پیام‌رسان‌ها و دیگر مشخصات کامپیوتر ازجمله IP و مک‌آدرس اشاره کرد. سرقت هر کدام از این اطلاعات به‌نحوی می‌تواند کاربر را با خطر مواجه کند.

کلاهبرداران در انجام حملات خود معمولاً با افرادی همکاری می‌کنند که کارشان جست‌وجو و کشف اطلاعات درباره قربانیان مدنظر هکرهاست. درنهایت از این اطلاعات برای ساخت وب‌سایت‌ها، کانال‌های یوتوب، صفحات شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های جعلی استفاده می‌شود تا از آن‌ها برای نشر بدافزارها کمک گرفته شود.

البته این افراد در یوتوب گاهی کانال‌های معروف را هک و با آپلود چند ویدیو سعی می‌کنند به‌سرعت بدافزارهای خود را به دست کاربران برسانند. اگر شما هم چنین ویدیوهایی را مشاهده کردید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن گزارش آن را به یوتوب ارسال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی