ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دو نسخه جدید لاماری ایما
خودرو

لاماری ایما فول آپشن و هیبریدی در راه بازار؛ محصولات آینده آرین موتور در سال 1402

آرین پارس موتور در سال آینده دو نسخه جدید از لاماری ایما را در دو تیپ فول آپشن و هیبریدی راهی بازار کشورمان کند.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۵

آرین پارس موتور اعلام کرد که قصد دارد در سال آینده دو نسخه جدید از لاماری ایما را راهی بازار کشورمان کند. نسخه‌های مذکور فول آپشن و هیبریدی خواهند بود. با این اوصاف به نظر می‌رسد که بازار سال آینده برای آرین موتور بسیار داغ خواهد بود.

این اقدام در راستای جذب نظر مشتریان لاماری ایما رخ خواهد داد چرا که این خودرو به سبب کمبود امکانات بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود. البته ناگفته نماند که آرین موتور لاماری ایما را با برچسب خودروی اقتصادی راهی بازار کشورمان کرد و به همین جهت نیز ناچار شد که در نسخه اولیه امکانات را در حداقل‌ترین حالت ممکن نگه‌دارد.

لاماری ایما کرج
نمایندگی کرج آرین موتور پارس

به هر صورت آرین پارس موتور قصد دارد در راستای جذب نظر مثبت مشتریان خود نسخه فول آپشن لاماری ایما را در اردیبهشت‌ماه سال آینده روانه بازار کند. این شرکت همچنین قرار است نسخه هیبریدی لاماری ایما و یک سدان جدید در کلاس C را به صورت کامل (CBU) وارد کشور کند. بنابراین در سال آینده شاهد جولان دو نسخه جدید لاماری ایما در خیابان‌ها خواهیم بود.ح

مدیرعامل آرین پارس موتور در نشست خبری جدید ضمن اشاره بر عرضه لاماری ایمای هیبریدی به عنوان خودروی وارداتی و لاماری ایمای فول آپشن به عنوان خودروی مونتاژی، اطلاعاتی را در خصوص وضعیت فعلی و برنامه‌های آتی این شرکت در دسترس اصحاب رسانه قرار داد.

آرین پارس موتور همانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی داخلی توانسته به رقم تولید قابل قبولی دست یابد. این شرکت تا پایان سال جاری هدف تولید ۴ هزار دستگاه را برآورده می‌سازد و قصد دارد در سال آینده، این رقم را به ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهد. واردات ۵ هزار خودروی خارجی نیز جزو برنامه‌های آرین پارس موتور در سال آینده محسوب می‌شود. بدین ترتیب گروه صنعتی آرین در سال ۱۴۰۲ به سهم قابل‌توجهی در بازار دست پیدا می‌کند و امیدوار است با این رقم عرضه، تأثیر بسزایی در تنظیم بازار داشته باشد.

علاوه بر این‌ها، قرارداد آرین پارس موتور با میتسوبیشی هنوز هم برقرار است و در صورت رفع موانع می‌توان منتظر عرضه خودروهای ژاپنی به بازار داخلی بود. در حال حاضر نیز یک محموله از خودروهای میتسوبیشی در گمرک دپو شده‌اند و نیازمند تأیید سازمان ملی استاندارد هستند تا ترخیص آن‌ها امکان‌پذیر شود. لزوم رعایت استانداردهای ۸۵گانه عامل اصلی دپوی این خودروها به حساب می‌آید.  

دو نسخه جدید لاماری ایما و همین‌طور خودروی وارداتی جدید در کلاس C به احتمال زیاد هم در سامانه یکپارچه فروش و هم در بورس کالا عرضه می‌شوند. البته به عقیده مدیرعامل آرین پارس موتور، عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه چندان منطقی و منصفانه به نظر نمی‌رسد. چرا که وزارت صمت علیرغم ایجاد تعهدات مختلف، سازوکار دقیقی را برای اجرای این تعهدات تعریف نکرده است. خودروساز متعهد به عرضه خودروهایی است که هنوز ثبت سفارش نشده و ارز خاصی به آن‌ها تخصیص نیافته و در ضمن، قیمت نهایی آن‌ها نیز مشخص نیست. از طرف دیگر، بورس کالا بستر مناسب‌تری برای فروش خودرو به نظر می‌رسد و این روش هنوز از سوی وزارت صمت و یا تعزیرات ممنوع نشده است.

با تمام این اوصاف، مشکل بزرگی در آینده صنعت خودروسازی در حال شکل‌گیری است و در حال حاضر الزام داخلی سازی خودروها ۲۰ درصد اعلام شده، ولی وزارت صمت در نظر دارد در سال آینده، این عدد را به ۴۰ درصد افزایش دهد. با توجه به محدودیت تولیدکنندگان، الزام ۴۰ درصد داخلی سازی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند روی تیراژ خودروسازان تأثیر بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی