ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سومین شماره فصلنامه «فناوری‌های مالی» از سوی داتین منتشر شد

در شماره اخیر به عناوینی همچون اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات، ملاحظات شرکت در مناقصات نرم‌افزارها، ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری نرم‌افزار پرداخته شده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۵

سومین شماره از فصلنامه «فناوری‌های مالی» با نگاهی پرونده‌ای به موضوع «اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات» منتشر شد. این فصلنامه به‌عنوان نشریه داخلی شرکت داتین است که در شماره اخیر به عناوینی همچون ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری نرم‌افزار، ملاحظات شرکت در مناقصات نرم‌افزارها و… می‌پردازد.

در شماره سوم فصلنامه فناوری‌های مالی، چندین پژوهشگر، متخصص و مدیر ارشد، ابعاد مختلف اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار داده‌اند. در این فصلنامه که بیشتر رنگ‌وبوی کتابی پژوهشی دارد، ابتدا با رویکردی آماری، اندازه بازار فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی و سهم اقتصاد دیجیتال در ایران و سایر کشورها مشخص می‌شود و بعد از خواندن روایت آماری از وضعیت موجود، نظرات مدیران ارشد و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات براساس تجربه و سابقه کاری ارائه شده است.

همچنین در این پرونده به دو مقوله «چالش‌های ورود شرکت‌های فناور به بورس و مسئله مالکیت و حقوق مالکیت در صنعت فناوری اطلاعات» به‌طور مبسوطی پرداخته شده و نگاه تخصصی و ویژه‌ای به بحث قیمت‌گذاری محصولات بانکی و انواع فاکتورهای مؤثر در مناقصات و اثر نرخ مهاجرت، هزینه لایسنس و واردات تجهیزات بر مناقصات حوزه نرم‌افزار در این فصلنامه صورت گرفته است.

وجود این مطالب در کنار یکدیگر به متخصصان و توسعه‌دهندگان کسب‌وکارهای نرم‌افزاری این بینش را می‌دهد که در پیشبرد فروش و توسعه محصولات فناور چه موارد اقتصادی را باید مدنظر داشته باشند. درحقیقت این شماره از فصلنامه فناوری‌های مالی قصد دارد به خواننده بینش تازه‌ای در مورد موضوعات جزئی و کلان اقتصاد صنعت فناوری اطلاعات با تمرکز بر مقوله نرم‌افزار دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند آخرین شماره از فصلنامه فناوری مالی را از سایت داتین دریافت کنند.

گفتنی است این فصلنامه با هدف بررسی موضوعات تخصصی فین‌تک از تابستان 1401 به‌عنوان نشریه داخلی شرکت داتین منتشر می‌شود. در دو شماره قبل به موضوع «کشف تخلف و تقلب در صنعت بانکداری» و «فراگیری مالی و توانمندسازی مالی افراد جامعه» پرداخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی