ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

GPT-4
تکنولوژی

OpenAI نسخه‌ای از GPT-4 با امکان به خاطر سپردن گفت‌وگوهای طولانی را آزمایش می‌کند

شرکت OpenAI درحال آزمایش نسخه‌ای از GPT-4 است که می‌تواند اطلاعات گفت‌وگوهای قبلی شما را به خاطر بیاورد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

شرکت OpenAI دیشب از نسخه جدید مدل هوش مصنوعی خود موسوم به GPT-4 رونمایی کرد. حالا اعلام شده است که ظاهراً این شرکت نسخه دیگری از این مدل را هم ساخته که می‌تواند حدود 50 صفحه محتوا را به خاطر بسپارد. به عبارت دیگر، این هوش مصنوعی قادر است گفت‌وگوهای قبلی با شما را به یاد بیاورد و با در نظر گرفتن آن‌ها، به شما پاسخ دهد.

به‌ گزارش تک‌کرانچ، این حافظه پنج‌برابر حافظه نسخه معمولی GPT-4 و هشت‌برابر GPT-3 است. «گرگ براکمن»، هم‌بنیان‌گذار و یکی از مدیران OpenAI می‌گوید: «این مدل قادر است به‌شکلی انعطاف‌پذیر از اسناد طولانی استفاده کند. می‌خواهیم ببینیم این ویژگی می‌تواند چه امکاناتی را در اختیار ما قرار دهد.»

نکته مهم درباره این نسخه حجم محتوایی است که این مدل هوش مصنوعی می‌تواند پیش از تولید متن، به‌عنوان مرجع از آن استفاده کند. مدل‌هایی مثل GPT-4 با کمک مطالعه میلیاردها نمونه متنی نوشتن را یاد می‌گیرند، اما در زمان پاسخ‌دادن به سؤالات فقط کسر محدودی از این اطلاعات را موردنظر قرار می‌دهند.

نسخه متفاوت GPT-4 به‌دنبال رفع یکی از مشکلات بزرگ چت‌بات‌هاست

مدل‌هایی که پنجره محتوایی کوچکی دارند، معمولاً حتی محتواهای جدیدترین گفت‌وگوهای خود را هم فراموش می‌کنند، درنتیجه پاسخ‌های آن‌ها خارج از موضوع به‌نظر می‌رسد. به‌علاوه، این مدل‌ها پس از چند هزار کلمه، دستورالعمل‌های اولیه خود را فراموش می‌کنند و به‌جای حرف‌زدن پیرامون درخواست اولیه، مشغول حرف‌زدن درباره آخرین محتوایی می‌شوند که در پنجره موضوعی خود آن را می‌بینند.

نسخه متفاوت GPT-4 که حافظه بزرگ‌تری دارد، احتمالاً به شما اجازه می‌دهد تا ساعت‌ها به‌صورت پیوسته با هوش مصنوعی حرف بزنید. به‌علاوه، احتمالش کمتر است که این نسخه از مسیر گفت‌وگو خارج شود و پاسخ‌های عجیبی به سؤالات شما دهد. یکی از مشکلات چت‌بات‌های فعلی این است که به آن‌ها گفته شده است باید بااحترام و مفید حرف بزنند. درنتیجه اگر مکالمه اندکی طولانی شود، پاسخ‌ها از موضوع بیرون می‌افتند.

در نسخه فعلی ChatGPT نمی‌توانید به هوش مصنوعی بگویید که کجا زندگی می‌کنید یا چه علایقی دارید و از چت‌بات بخواهید که این اطلاعات را به خاطر بسپارد. اما شاید در آینده این امکان در اختیار این چت‌بات‌ها قرار بگیرد تا بتوانید گفت‌وگوهای معنادارتری انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی