ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ گلکسی S23 اولترا
تکنولوژی

پاسخ سامسونگ به اتهامات علیه قابلیت زوم فضایی: لایه‌ای به عکس‌های ماه اضافه نمی‌شود

سامسونگ در واکنش به اتهامات علیه قابلیت زوم فضایی در گوشی‌های خود می‌گوید این شرکت لایه‌ای را به عکس‌های ماه اضافه نمی‌کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

در چند روز اخیر درباره زوم فضایی سامسونگ که ازجمله در گلکسی S23 اولترا وجود دارد و می‌توان با کمک آن از ماه عکاسی کرد، بحث و جنجال‌های زیادی به‌وجود آمده است و برخی این شرکت را به تقلب متهم کرده‌اند. حالا این غول کره‌ای در بیانیه‌ای به این انتقادات پاسخ داده است.

چند روز پیش کاربری در ردیت در مطلب مفصلی توضیح داد که چرا فکر می‌کند قابلیت زوم فضایی سامسونگ دست به تقلب می‌زند. او نشان داد که این ویژگی می‌تواند از یک تصویر ماه که تار شده است، عکسی بگیرد که جزئیاتی بیشتر از تصویر منبع دارد. اکنون سامسونگ در واکنش به این ادعاها به وب‌سایت TomsGuide گفته است:

«سامسونگ متعهد به ارائه بهترین تجربه عکاسی در هر شرایطی است. زمانی که یک کاربر از ماه عکس می‌گیرد، فناوری بهینه‌سازی صحنه که بر مبنای هوش مصنوعی کار می‌کند، ماه را به‌عنوان سوژه اصلی تشخیص می‌دهد و برای ایجاد یک ترکیب چندفریمی، چندین‌بار از آن عکس تهیه می‌کند. سپس هوش مصنوعی جزئیات کیفی و رنگی تصویر را افزایش می‌دهد. این قابلیت هیچ لایه تصویری دیگری را روی عکس اصلی نمی‌گذارد.»

اثبات تقلب سامسونگ در عکاسی از ماه با گلکسی S23 اولترا
تصویری که اتهام تقلب در زوم فضایی سامسونگ را مطرح می‌کرد. سمت چپ: تصویر منبع روی مانیتور - سمت راست: تصویری که با دوربین گلکسی S23 اولترا تهیه شده است

این شرکت مدعی است که کاربران می‌توانند قابلیت Scene Optimizer را غیرفعال کنند تا تصاویر دیگر به‌طور خودکار توسط هوش مصنوعی بهبود کیفیت پیدا نکنند. با این کار می‌توان تصویری را تهیه کرد که نزدیک‌ترین ظاهر را به سوژه اصلی دارد.

پاسخ سامسونگ ابهامات درباره تقلبی که هواوی متهم به انجام آن شده بود را نیز برطرف می‌کند. بااین‌حال، جوابی برای تولید تصاویر باکیفیت از عکس‌های تار نیست. عده‌ای از کاربران باور دارند که چون هوش مصنوعی به تولید تصاویری کمک می‌کند که حتی ممکن است در واقعیت وجود نداشته باشند، نمی‌توان آن را به‌عنوان یک قابلیت واقعی برای عکاسی از ماه در نظر گرفت.

سامسونگ اولین‌بار در سال 2020 قابلیت زوم فضایی را در گلکسی S20 اولترا عرضه کرد. این شرکت با کمک الگوریتم جدید ISP که با هوش مصنوعی کار می‌کند، نویز تصویر را پایین می‌آورد تا عکس شفاف‌تری از ماه به‌دست آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

    خخخ، قانع شدم، خوب بگو اگر به چیزی که تو میگیری کار ندارن دیگه، یک دایره تو آسمون پیدا کنه جاش یک ماه خوشگل میگذاره

مطالب پیشنهادی