ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ کارخانه تولید تراشه
تکنولوژی

سامسونگ در بزرگ‌ترین تأسیسات تولید تراشه جهان 230 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

دولت کره جنوبی می‌خواهد با همکاری غول‌های فناوری این کشور، بزرگ‌ترین تأسیسات تولید تراشه جهان را بسازد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

سامسونگ الکترونیکس می‌خواهد در یک مجموعه تولید نیمه‌رسانا جدید در کره‌ جنوبی، 300 تریلیون وون یا 230 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. به گفته دولت کره جنوبی، این مجموعه به بزرگ‌ترین تأسیسات تولید تراشه دنیا تبدیل می‌شود.

به گفته سخنگوی سامسونگ، این سرمایه‌گذاری تا سال 2042 انجام خواهد شد و مجموعه تولید تراشه این شرکت در خارج از پایتخت کره جنوبی یعنی سئول ساخته می‌شود.

تلاش کره‌جنوبی برای رهبری در فناوری‌های مهم

دولت کره جنوبی می‌خواهد با بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری این کشور وارد همکاری شود تا در حوزه‌های حیاتی و مهم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند. به گفته دولت، بخش خصوصی تا سال 2026 در بخش‌های تراشه، نمایشگر، باتری و خودروهای الکتریکی 550 تریلیون وون سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

با وجود این بخش‌ها، تمرکز اصلی دولت روی نیمه‌هادی‌ها خواهد بود؛ قطعات حیاتی و مهمی که در محصولات مختلفی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین به موضوعی مهم تبدیل شده‌اند. درکنار کره جنوبی، ایالات متحده هم سرمایه‌گذاری سنگینی روی تراشه‌ها کرده است.

دولت کره جنوبی می‌خواهد تأسیسات تولید تراشه شرکت‌های مختلف ازجمله سامسونگ را به یکدیگر متصل کند تا بزرگ‌ترین تأسیسات جهان را بسازد. ایده کلی دولت این است که بخش‌های مختلف مربوط به زنجیره تأمین نیمه‌رساناها از طراحی گرفته تا تولید را به یکدیگر متصل کند.

سامسونگ

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان است؛ نیمه‌رساناهایی که در دستگاه‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌ها گرفته تا سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر سامسونگ، کره جنوبی خانه شرکت SK Hynix هم محسوب می‌شود؛ دومین تولیدکننده بزرگ تراشه حافظه در دنیا.

حمایت دولت از سامسونگ به این غول دنیای فناوری اجازه می‌دهد تا رقابتش با TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه دنیا را افزایش دهد. TSMC تولیدکننده اکثر تراشه‌های پیشرفته جهان برای کمپانی‌هایی مانند اپل است. باید منتظر ماند و دید حمایت دولت از سامسونگ و البته سرمایه‌گذاری 230 میلیارد دلاری این شرکت چه مزیتی برای آن به همراه می‌آورد. اعلام خبر سرمایه‌گذاری، ارزش سهام سامسونگ را افزایش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی