ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازرگام
فناوری ایران

پیشگامان وارد بورس شد

سهام شركت پست پيشگامان بادپا در بورس عرضه شد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۲

سه‌شنبه 27 اسفندماه سال جاری، سهام شرکت پست پیشگامان بادپا با نماد معاملاتی بازرگام برای اولین‌بار در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس عرضه شد. از زیرمجموعه‌های مهم این شرکت، مجموعه پیشگامان (ارائه‌دهنده خدمات اینترنت) و فروشگاه اینترنتی بازرگام است.

40 میلیون سهام شرکت پست پیشگامان بادپا با نماد معاملاتی بازرگام با قیمت 5204 ریال، هفته گذشته در بازار پایه نارنجی فرابورس عرضه شد.

شرکت پست پیشگامان بادپا در سال 1390 با دریافت مجوز اپراتوری پست از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به‌عنوان اولین اپراتور تعاونی پستی ایران، فعالیت خود را در این حوزه با کلیه خدمات پستی داخلی و خارجی در بستر IT آغاز کرد.

این شرکت با سرمایه‌ای بالغ بر 300 میلیارد تومان، 115 نفر را به‌طور مستقیم و بیش از سه هزار نفر را به‌طور غیرمستقیم مشغول به کار کرده است.

پیش‌بینی درآمد شرکت براساس دو لاین درآمدی شامل درآمد حاصل از خدمات زنجیره تأمین فراگیر و درآمد پست عمومی انجام شده. در شش‌ماهه 1401، آن‌ها به سود خالص 20.5 میلیارد تومانی دست یافته‌اند. همچنین پیش‌بینی شده است که رقم سود خالص برای کل سال حدود 35 میلیارد تومان و برای سال 1405 حدود صد میلیارد تومان باشد.

مجموعه پیشگامان و فروشگاه اینترنتی بازرگام از زیرمجموعه‌های مهم این شرکت هستند. پلتفرم بازرگام که سامانه آنلاین خریدوفروش میوه در ایران است، حدود 20 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده. پیشگامان توسعه ارتباطات نیز بنابر صورت‌های سود و زیان منتشرشده در کدال، حدود 10 میلیارد تومان سود خالص را در سال 1400 محقق کرده است.

گفتنی است که شرکت پست پیشگامان بادپا قصد دارد در شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور و استارتاپ‌ها در حوزه تخصصی پست و لجستیک، زنجیره تأمین فراگیر و کارآفرینی و شتابدهی کسب‌وکارهای نو و کارآفرینانه در بخش تعاون نیز سرمایه‌گذاری و فعالیت مستمر داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی