ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برد در لاتاری ایران خودرو اسفند ۱۴۰۱
اخبار خودرو

یک خودرو برای ۱۸۵ نفر در آخرین قرعه‌کشی ایران‌خودرو

حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در لاتاری ویژه اسفندماه شرکت کرده‌اند، ولی تنها ۱۰۳۰۰ دستگاه خودرو در این طرح به فروش می‌رسد.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

ایران‌خودرو به‌تازگی محصولات خود را در قالب طرح فروش فوق‌العاده و از طریق قرعه‌کشی در دسترس مشتریان قرار داده است، ولی به‌دلیل کمبود شدید عرضه در مقابل تقاضا، شانس برد در لاتاری ایران خودرو در اسفندماه ۱۴۰۱ کمتر از ۱ درصد بوده است.

حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در لاتاری ویژه اسفندماه شرکت کرده‌اند، ولی تنها ۱۰۳۰۰ دستگاه خودرو در این طرح به فروش می‌رسد. به بیان بهتر، شانس برد در لاتاری اسفندماه ۱۴۰۱ ایران‌خودرو تنها ۰.۵۴ درصد بوده است و از هر ۱۸۵ نفر، تنها یک نفر موفق به خرید خودرو می‌شود!

البته بد نیست نگاه موشکافانه‌تری به این آمار داشته باشیم. از ۱۰۳۰۰ دستگاه خودروی عرضه‌شده در این طرح، ۵۰ درصد سهم (۵۰۰۰ دستگاه خودرو) به مادران دارای حداقل ۲ فرزند تعلق می‌یابد. طبق اطلاعات منتشرشده، ۴۸۰۱۴۰ مادر در قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند. بنابراین از هر ۹۶ مادر، تنها یک نفر به‌عنوان برنده انتخاب شده و موفق به خرید خودرو می‌شود. خودروی سورن پلاس بنزینی با آمار ثبت‌نام ۱۶۵ هزار دستگاه، پرطرفدارترین خودرو در بین مادران بوده است.

برد در لاتاری ایران خودرو اسفند ۱۴۰۱

دسته بعدی متقاضیان به مالکین خودروهای اسقاطی اشاره می‌کند. از آنجا که تنها ۱۰ درصد ظرفیت خودروهای باقی‌مانده در اختیار این دسته از متقاضیان قرار می‌گیرد، یعنی ۱۰۰۰ دستگاه خودرو برای طرح جایگزینی لحاظ شده است. اما براساس آمار به‌دست‌آمده، ۴۸۱۳۳۷ نفر مالک خودروی اسقاطی در قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند. تقابل رقم ۱۰۰۰ در برابر ۴۸۱۳۳۷ نشان می‌دهد که شانس برد در لاتاری ایران خودرو در اسفندماه ۱۴۰۱ برای مالکین خودروهای فرسوده بسیار کمتر از مادران است. از هر ۴۸۲ نفر، تنها یک نفر شانس در دست گرفتن کلید خودرو را پیدا می‌کند. بیشترین تقاضای ثبت‌شده در این بخش نیز به خودروی سورن پلاس بنزینی اختصاص یافته است.

درنهایت ۹۳۷۲۲۲ مشتری عادی برای خرید ۳۰ درصد موجودی باقی‌مانده (۳۰۰۰ دستگاه) ثبت‌نام کرده‌اند. البته شانس برد در لاتاری ایران خودرو در اسفندماه ۱۴۰۱ برای مشتریان عادی بیشتر از مالکین خودروهای فرسوده است. از هر ۳۱۳ نفر، یک نفر برنده شده و قادر به خرید خودرو است. دنا پلاس اتوماتیک محبوب‌ترین خودرو نزد مشتریان عادی به‌حساب می‌آید؛ چرا که ۴۷۰ هزار تقاضا برای این خودرو به ثبت رسیده است.

هایما S5 احتمالاً به‌دلیل قیمت بسیار بالا، پایین‌ترین رقم تقاضا را در هر سه دسته به نام خود ثبت کرده است. میزان تقاضای این خودرو در بخش مادران حدود ۴۰ هزار، در بخش مالکین خودروهای فرسوده حدود ۳۴ هزار و در بخش مشتریان عادی تنها ۱۳ هزار و ۵۲۶ دستگاه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی