ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرطان
علمی

مطالعه پنتاگون: خلبانان جت‌های جنگنده‌ بیشتر به سرطان مبتلا می‌شوند

طبق این مطالعه، 24 درصد احتمال بیشتری وجود دارد که خدمه پروازهای نظامی در مقایسه با سایر افراد به انواع سر‌طان‌ها مبتلا شوند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

مطالعه جدیدی که توسط وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) انجام شده است، نشان می‌دهد که خلبانان نظامی و افرادی که روی زمین مسئول سوخت‌گیری و راه‌اندازی جنگنده‌های نظامی هستند، با احتمال بیشتری در مقایسه با سایر افراد برای ابتلا به برخی سرطان های خاص روبه‌رو هستند.

در این مطالعه که به مدت یک سال به طول انجامیده است، داده‌های مربوط به تقریباً 900 هزار نیروی نظامی که بین سال‌های 1992 تا 2017 با هواپیماهای نظامی پرواز کرده یا روی آن‌ها کار می‌کردند، تجزیه‌وتحلیل شده است. طبق این گزارش، وزارت دفاع متوجه شد که این افراد 87 درصد بیشتر به ملانوما و 39 درصد بیشتر به سرطان تیروئید مبتلا می‌شوند.

احتمال ابتلا به سرطان در بین خلبان زن و مرد

درهمین‌حال، 16 درصد احتمال بیشتری وجود دارد که مردان به سر‌طان پروستات مبتلا شوند و زنان به سرطان سینه. به‌طور کلی نیز 24 درصد احتمال بیشتری وجود دارد که خدمه این پروازهای نظامی به انواع سر‌طان‌ها مبتلا شوند و این میزان برای خدمه زمینی 3 درصد بوده است.

در ادامه این گزارش برای خدمه زمینی که مسئول آماده‌سازی پرواز هستند نیز گفته شده که 19 درصد بیشتر از دیگران ممکن است به سرطان مغز و سیستم عصبی، 15 درصد بیشتر به سرطان تیروئید و 9 درصد بیشتر به سر‌طان کلیه دچار شوند.

البته خبرهای خوبی نیز در این مطالعه وجود دارد. هر دو خدمه زمینی و هوایی میزان سر‌طان ریه بسیار کمتری داشته‌اند و همچنین نرخ کمتری از سرطان مثانه و روده بزرگ در خدمه هوایی مشاهده شده است.

به گفته پنتاگون، این پژوهش جدید یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مطالعاتی محسوب می‌شود که تاکنون انجام شده است. اکنون با توجه به نرخ احتمال ابتلا به سر‌طان بالایی که در این مطالعه به آن اشاره شده، پنتاگون قصد دارد بررسی‌های بیشتری انجام دهد تا دلیل ابتلا به سرطان در بین خدمه مأموریت‌های هوایی را متوجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی