ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس Connect U100
تکنولوژی

سامسونگ از اگزینوس Connect U100، اولین چیپست UWB خود رونمایی کرد

راهکارهای بی‌سیم برد کوتاه سامسونگ شامل وای‌فای، بلوتوث و باند فوق‌وسیع (UWB) درون این چیپست قرار گرفته‌اند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

سامسونگ از برند جدیدی برای تراشه‌های خود با نام Exynos Connect رونمایی کرده است که تمام راهکارهای بی‌سیم برد کوتاه این کمپانی شامل وای‌فای، بلوتوث و باند فوق‌وسیع (UWB) را درون یک چیپست قرار می‌دهد و اولین چیپست کره‌ای‌ها با این ویژگی‌ها، اگزینوس Connect U100 نام دارد.

این تراشه سامسونگ از نام مشابه با چیپ اپل U1 بهره می‌برد؛ تراشه‌ای که در ردیاب بلوتوثی ایرتگ اپل مورد استفاده قرار گرفته است؛ بنابراین به‌نظر نمی‌رسد سامسونگ به‌صورت تصادفی نام U100 را انتخاب کرده باشد.

ویژگی‌های تراشه اگزینوس Connect U100

این چیپست سامسونگ از توانایی‌های اندازه‌گیری فاصله بهره می‌برد که دقت آن به سانتی‌متر می‌رسد. این تراشه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند، صنعت خودروسازی و دستگاه‌های اینترنت اشیا بهینه‌سازی شده است و می‌تواند اطلاعات دقیقی درباره فاصله و همچنین موقعیت دستگاه در اختیار کاربر قرار دهد.

از آنجایی که درون اگزینوس Conncet U100 فرکانس رادیویی، باند فوق‌وسیع، حافظه فلش و مدیریت مصرف توان ادغام شده‌اند، این چیپست برای دستگاه‌های کامپکت یک انتخاب مناسب به‌حساب می‌آید.

اگزینوس Connect U100

این تراشه سامسونگ از اندازه‌گیرهای زمان رسیدن (ToA) و زاویه ورود سه‌بعدی (AoA) برای ارائه دقت بالا استفاده می‌کند. به گفته کره‌ای‌ها، این ویژگی‌ها برای ردیابی مکان در مناطق سرپوشیده مانند داخل خانه و همچنین برای برنامه‌های واقعیت افزوده و مجازی که نیاز به ردیابی دقیق و سریع افراد درحال حرکت دارند، مفید هستند.

اگزینوس Connect U100 از حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی بهره می‌برد و همچنین یک موتور رمزگذاری سخت‌افزاری برای جلوگیری‌کردن از هک‌شدن خارجی دارد. این تراشه تأییدیه کنسرسیوم FiRa برای استانداردهای UWB را دریافت کرده است و همچنین با نسخه 3.0 کلید دیجیتال کنسرسیوم ارتباطات خودرو مطابقت دارد تا امکان ارتباط امن میان کلیدهای دیجیتال خودرو و گوشی‌های مجهز به U100 وجود داشته باشد.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه چه زمانی از راه می‌رسند، بااین‌حال انتظار داریم سامسونگ از آن در طیف وسیعی از محصولاتش استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی