ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

PC و مانیتور گیمینگ
تکنولوژی

بازار پی‌سی و مانیتورهای گیمینگ احتمالاً در سال 2023 با رشد فروش مواجه نخواهد شد

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به شرایط سال گذشته میلادی و فشار اقتصادی بر مردم، فروش بازار گیمینگ در 2023 چندان مناسب نباشد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۰

گزارش یک شرکت تحلیلی نشان می‌دهد که فروش بازار پی‌سی‌های گیمینگ و مانیتورهای گیمینگ احتمالاً امسال هم ضعیف خواهد بود. ظاهراً بخشی از محصولات سال 2022 که فروش نرفته‌اند، حالا به انبارهای سال 2023 فشار آورده‌اند، و مجموع مشکلات اقتصادی شرایط را برای تقاضا از طرف مصرف‌کنندگان دشوار کرده است.

طبق بررسی‌های شرکت IDC، بازار پی‌سی‌های گیمینگ و مانیتورهای گیمینگ در کوتاه مدت آینده مناسبی نخواهد داشت، اما پیش‌بینی می‌شود که از سال 2027 به بعد وضعیت این بازار حتی از بازار کلی پی‌سی‌ها و مانیتورها هم بهتر شود. این شرکت انتظار دارد که امسال 58.8 میلیون محصول گیمینگ به‌فروش برسد. اما این رقم در سال 2027 به 75.1 میلیون خواهد رسید.

«جی چو»، مدیر تحقیقاتی IDC می‌گوید از زمانی که این شرکت در سال 2016 رصد بازار گیمینگ را آغاز کرده است، سال 2022 اولین سالی بود که فروش مانیتورهای گیمینگ دچار افت شد. او می‌گوید تا حدود دو فصل دیگر، موجودی انبارها به مقدار عادی می‌رسد و در فصول پایانی سال می‌توانیم انتظار بهبود وضعیت فروش را داشته باشیم.

چه عواملی موجب افت فروش بازار کامپیوترهای گیمینگ می‌شود؟

«جیتش اوبرانی»، دیگر مدیر تحقیقاتی IDC می‌گوید محصولات انبارهای سال 2022 که به سال 2023 منتقل شد، قیمت سیستم‌های قدیمی را پایین آورد و به افت فروش نسل جدید کامپیوترهای گیمینگ منجر شد. افزون‌براین، ظاهراً رشد بازار گیمینگ موبایل هم در افت سهم بازار گیمینگ پی‌سی بی‌تأثیر نبوده است.

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا فروش محصولات فناوری افزایش قابل توجهی داشت، چون افراد با خانه‌نشینی به دستگاه‌های جدید نیاز داشتند. ازاین‌رو، دستگاه‌هایی که حالا در اختیار کاربر قرار دارند، نسبتاً نو هستند و طبیعی است که افراد نیازی به تعویض آن‌ها نداشته باشند.

از سوی دیگر، با توجه به شرایط اقتصاد جهانی، بسیاری از مردم تحت فشار مالی قرار دارند. اما اگر کشورهایی مثل آمریکا بتوانند نرخ تورم را کنترل کنند، پیش‌بینی می‌شود که دوباره آمار فروش بالا برود و شرایط را برای شرکت‌های سازنده سخت‌افزارهای گیمینگ بهتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی