ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر ایلان ماسک
کسب و کار

کاهش بیش از 50 درصدی؛ ایلان ماسک ظاهراً توییتر را 20 میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده است

براساس سهامی که ایلان ماسک برای کارکنان درنظر گرفته است، ظاهراً ارزش این شبکه اجتماعی را 20 میلیارد دلار حساب کرده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

سال گذشته میلادی ایلان ماسک با مبلغ 44 میلیارد دلار توییتر را خرید و مالک این شبکه اجتماعی شد. اما در همین مدت تقریباً کوتاه مدیریت ماسک بر توییتر، ظاهراً ارزش آن کاهش چشمگیری پیدا کرده است؛ چرا که گفته شده مالک جدیدش آن را 20 میلیارد دلار ارزش‌‌گذاری کرده است.

به گزارش The Information و به نقل از یکی از منابع آگاه، ایلان ماسک سهامی را به کارکنان اعطا کرده که ارزش این شبکه اجتماعی را به 20 میلیارد دلار می‌رساند. کارکنان این سهام را دریافت می‌کنند، اما نمی‌توانند تا مدت زمان مشخصی آن‌ را بفروشند، بنابراین احتمال افزایش ارزش سهام در بلندمدت وجود دارد.

درحالی ایلان ماسک این شبکه اجتماعی را نزدیک به 20 میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده است که خودش سال گذشته میلادی بیش از 2 برابر آن یعنی 44 میلیارد دلار برای خریدش هزینه کرد. توییتر درحال‌حاضر واکنشی به گزارش اینفورمیشن از خودش نشان نداده است.

دردسرهای توییتر پس از تصاحب توسط ایلان ماسک

ماسک در دسامبر 2022 اعلام کرد که توییتر حتی در 2023، سال سختی از نظر گردش مالی خواهد داشت؛ چرا که حتی بزرگ‌ترین تبلیغ‌دهندگان این شبکه اجتماعی هم هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند.

پس از خرید توییتر توسط ماسک، بسیاری از شرکت‌ها تصمیم به قطع همکاری با این شبکه اجتماعی گرفتند، هرچند پس از مدتی دوباره شروع به کار با این پلتفرم کردند، اما وضعیت دیگر مانند سابق نبود. علاوه‌براین، توییتر دست به تغییرات بزرگی زد که برخی از آن‌ها مورد انتقاد کاربران و فعالان قرار گرفت و بیش از پیش باعث شد درآمدهای این پلتفرم دچار مشکل شود.

توییتر

البته ایلان ماسک برای جلوگیری از ضرر بیشتر، تصمیم به اخراج بخش بزرگی از کارکنان این شبکه اجتماعی گرفت و نسخه جدید سرویس بلو را با هزینه بالاتر و ویژگی‌های بیشتر مانند تیک آبی معرفی کرد. بااین‌حال توییتر بلو جدید در ابتدا با مشکلات زیادی مانند جعل هویت روبه‌رو شد و حتی پس از رفع این مشکلات، بازهم ظاهراً درآمد زیادی برای توییتر در پی نداشته است. همچنین در این مدت توییتر چندین‌بار با قطعی روبه‌رو شد.

حالا ظاهراً تمام این موارد باعث شده که ایلان ماسک ارزش شبکه اجتماعی تحت مدیریتش را از 44 میلیارد دلار اولیه، به 20 میلیارد دلار کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expert_developer
    expert_developer | ۶ فروردین ۱۴۰۲

    همینکه دست چپی‌های عوضی رو که در حال حاضر بزرگترین دشمنان آزادی بیان و دموکراسی در دنیا هستند از توییتر کوتاه کرده و باعث شده در رسانه‌هاشون خودشون رو پاره کنند کافیه.

مطالب پیشنهادی