ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات: سال 1401 قطعی اینترنت از قبل برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم

وزیر ارتباطات با تأکید بر عدم قطع برنامه‌ریزی‌شده اینترنت در سال 1401، از دستور خود مبنی بر تنوع مسیرهای تأمین ترافیک کشور خبر داد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد هیچ قطعی اینترنت از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌ای در سال 1401 نداشته‌ایم که نیاز به اطلاع‌رسانی داشته باشد. زارع‌پور با این حال تأکید کرد تلاش‌های وزارت ارتباطات برای به‌حداقل‌رساندن قطعی اینترنت ادامه دارد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از سیتنا، زارع‌پور با تأکید بر وجود داشبوردهای پایش اینترنت، گفت: «داشبوردهایی برای پایش وضعیت داریم و هیچ قطعی از قبل برنامه‌ریزی‌شده‌ای نداشتیم که بخواهیم از قبل اطلاع‌رسانی کنیم و بحث فنی همیشه بوده است، اما در تلاشیم این قطعی‌ها را به حداقل برسانیم.»

وزیر ارتباطات پیرامون قطعی‌های اینترنت در سال 1401 که بعضاً به دلیل اختلال در شبکه زیرساختی کشور اتفاق افتاد و عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص این قطعی‌ها، گفت: «داشبوردها و مانیتورهایی در اتاق بنده است که در لحظه وضعیت ارتباطات را مشاهده می‌کنم و اگر در حد یک صدم لینک‌هایی در کشور قطع باشد، در لحظه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.»

قطع لینک‌ها به دلیل مشکلات گرجستان

او با اشاره به اینکه هفته‌های گذشته تمام لینک‌های ما در آذربایجان، ارمنستان و ترکیه به دلیل مشکلاتی که در گرجستان بود، قطع شد، گفت: «15 دقیقه‌ای قطعی داشتیم که از سمت جنوب تأمین کردیم. بیش از سه برابر مصرف فعلی کاربران، ظرفیت ایجاد کردیم، آن هم از منابع مختلف.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اهمیت تنوع مسیرهای تأمین ترافیک اینترنت به دستورات خود به شرکت زیرساخت اشاره کرد و گفت «روز اول به مدیرعامل شرکت زیرساخت دستور دادم که تنوع مسیرهای تأمین ترافیک کشور را افزایش دهید و فقط به چند کشور و چند شرکت بسنده نکنید. به همکاران عرض کردم اگر از یک اندازه‌ای بیشتر قطعی داشتیم که مردم تحت تأثیر قرار گرفتند، حتما اطلاع رسانی کنید.»

به اعتقاد زارع‌پور، نگرانی مردم از قطعی اینترنت به دلیل اخبار نادرست برخی سایت‌های غیرمستند است. او با تأکید بر اینکه برخی سایت‌های غیرمستند با اخبار نادرست مردم را نگران می‌کنند که قطعی داشتیم، گفت: «وظیفه ما تأمین ترافیک با کیفیت برای همه مردم است و آنچه که در توان داریم را انجام می‌دهیم.»

وزیر ارتباطات بر این موضوع تأکید دارد که قطعی اینترنت در سال 1401 برنامه‌ریزی‌شده نبوده و به دلیل اختلالات مسیر تأمین ترافیک بوده است. اختلال و قطعی برنامه‌ریزی‌شده یا ناگهانی به هر روی، اقتصاد دیجیتال کشور را تحت تأثیر جدی قرار داد. از اتاق بازرگانی تا دیگر نهادهای بخش خصوصی چندین‌بار در سال 1401 نسبت به قطعی اینترنت ابراز نگرانی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • rayacoder
    rayacoder | ۶ فروردین ۱۴۰۲

    اوخی وزیرمون حرفم میزنه ؟
    * عمو به سیم اینترنت دس نزنی کار و بار یه ملت بره رو هوا باشه ؟
    - باچه ... (سیم اینترنت را گاز میگیرد)

  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۶ فروردین ۱۴۰۲

    اینترانت " اینترنت داخلی " خیلی سرعتش بیشتر از اینترنت خارجی هست و یک نکته خوبش اینکه هیچ وقت مسدود یا فیلتر نمیشه

    • Ahmadmosavi0093@gmail.com
      Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۶ فروردین ۱۴۰۲

      وقتی هیچی نمیدونی بهتره حرف نزنی، اینترانت فقط برای شبکه های شرکتی کاربرد داره و نه کشور... اینتر به معنای بین و چند استفاده میشه و نت یعنی اتصال و ترکیبش میشه اینترنت که معنای اون یعنی شبکه ی آزاد... اونوقت اینترانت یعنی شبکه ی داخلی... سرعت بالا در محدوده ی ما و نه خارج، یعنی بستن در حیاط و سیم خاردار کشیدن دیوارها و ایجاد سقف برای تمام خانه... یعنی اگر اسمون رو هم میخوای ببینی، همونیه که ما بهت نشون میدیم، رنگ آبی سقف... میفهمی چی میگی واقعا و از چی حرف میزنی؟؟؟

  • A777d
    A777d | ۶ فروردین ۱۴۰۲

    چیتون رو برنامه ریزی بوده که این یکی نباشه؟

  • diman
    diman | ۶ فروردین ۱۴۰۲

    شما که به قول خودت هیچکاره ای پس نظر دادنت چیه؟
    کدوم اینترنت؟ منظورت اینترانت هست که میگی قطعی نداشتیم؟
    همین اینترانت هم بیا نشونت میدم که سایت های داخلی برخی از اونها همیشه مشکل دارن.سایت هایی که مردم همیشه باهاشون سر و کار دارن نه یه سایت بی نام و نشون.
    چرا در مورد گرون شدن اینترنت هیچ نظری نداری؟قرار بود سرعت اینترنت رو ده ها برابر کنی کو؟
    همون اینترنت آشغال و به کل محدود شده رو به قیمت چندین برابر تو پاچه مردم کردید.

مطالب پیشنهادی