ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
کسب و کار

تیم کوک در بازدید از چین، رابطه همزیستی با این کشور را ستایش کرد

تیم کوک در سفر به چین جهت شرکت در اجلاس انجمن توسعه، به اهمیت رابطه با این کشور و تمجید از همکاری‌های صورت گرفته، پرداخت.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌تازگی و طبق برنامه قبلی اعلام‌شده، از چین بازدید کرد. هدف اصلی از سفر او، شرکت در اجلاس اقتصادی برگزارشده توسط دولت این کشور بوده است.

اهمیت سفر تیم کوک به چین در چیست؟

چین تولیدکننده اصلی محصولات طراحی‌شده توسط اپل محسوب می‌شود و بسیاری از دستگاه‌های اپل ازجمله آیفون‌ها، در این کشور مونتاژ می‌شوند. کوک از سال ۲۰۲۰ و با شروع همه‌گیری کرونا، به چین سفر نکرده بود و اکنون جهت تقویت همکاری‌های شرکت تحت مدیریت خود با چین، وارد خاک این کشور شده است.

تیم کوک در سخنرانی خود حین برگزاری اجلاس انجمن توسعه چین، از ۳۰ سال فعالیت و همکاری اپل با شرکت‌های چینی، تمجید کرد. او اشاره کرد که در طی این سال‌ها، اپل و چین در قالب یک رابطه همزیستی با هم رشد کرده‌اند. وی همچنین اهمیت زنجیره تأمین قطعات در چین را نیز خاطر نشان کرد که این شرکت را موفق به تولید آیفون در دهه‌های اخیر کرده است. البته گزارش‌هایی پیرامون مشکلات مختلف در کارخانه‌های تولید محصولات اپل منتشر شده است و گفته می‌شود اپل قصد دارد تولید دستگاه‌های خود را میان کشورهای دیگر پخش کند. بااین‌حال چین هنوز به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکننده محصولات اپل در جهان شناخته می‌شود.

تیم کوک

کوک در قسمت دیگری از سفر خود، از اپل استور پکن بازدید کرد که با تشویق حاضرین و پوشش رسانه‌ای ویژه همراه بود. علاوه‌ بر کوک، چندین شخصیت مهم آمریکایی دیگر هم در اجلاس انجمن توسعه چین شرکت کرده‌اند که پس از سه سال برای اولین‌بار در شهر پکن درحال برگزاری است و به عنوان داووس چینی هم از آن یاد می‌شود.

کوک در سایر صحبت‌های خود، به اهمیت فروشگاه‌های اپل در چین و اکوسیستم توسعه‌دهندگان حاضر در این کشور نیز اشاره کرد. وی همچنین ادعا کرده است که نوآوری در چین با سرعت بالایی درحال گسترش است و معتقد است که در آینده، سرعت بیشتری هم خواهد گرفت. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی