ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 12
تکنولوژی

برخی پیش‌نیازهای احتمالی برای نصب ویندوز 12 افشا شد؛ 8 گیگابایت رم و TPM 2.0

برای نصب ویندوز 12 ظاهراً باید سیستم‌تان حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

اگرچه مایکروسافت هنوز به‌دنبال انتشار آپدیت‌های بزرگی برای ویندوز 11 است، اما ظاهراً کار روی نسل بعدی ویندوز را آغاز کرده است. این نسخه به‌طور غیررسمی ویندوز 12 نام دارد و اسم رمز «Next Valley» را یدک می‌کشد. حالا یک رسانه آلمانی برخی پیش‌نیازهای این سیستم‌عامل را افشا کرده است.

مایکروسافت هنوز اشاره رسمی به ویندوز 12 نکرده است، بااین‌حال می‌دانیم ردموندی‌ها برای نسل بعدی ویندوز تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی خواهند داشت؛ چرا که درحال‌حاضر این کمپانی می‌خواهد تا جای ممکن سرویس‌هایش را به هوش مصنوعی مجهز کند. ویندوز هم هسته اصلی محصولات نرم‌افزاری این شرکت محسوب می‌شود و باید هوش مصنوعی نقش مهمی در آن داشته باشد. البته یکی از مدیران ارشد مایکروسافت هم در گذشته هم به چنین موضوعی اشاره کرد بود.

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت می‌خواهد دوباره به سراغ چرخه‌های سه‌ساله برای انتشار نسخه‌های ویندوز برود. بنابراین نسخه بعدی ویندوز احتمالاْ در نیمه دوم 2024 به‌طور عمومی منتشر خواهد شد، اما برای نصب ویندوز 12 یا Next Valley، باید سیستم‌تان چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پیش‌نیازهای احتمالی برای نصب ویندوز 12

بسیاری از کاربران به‌خاطر پیش‌نیازهای ویندوز 11، به‌طور رسمی به آن دسترسی پیدا نکرده‌اند؛ پیش‌نیازهایی مانند TPM 2.0 و پردازنده‌های خاص. درحقیقت ویندوز 11 از پردازنده‌های چند سال اخیر پشتیبانی می‌کند و خبری از پشتیبانی از پردازنده‌های قدیمی نیست. بنابراین برای نسل بعدی ویندوز هم باید منتظر چنین پیش‌نیازی باشیم.

پیش‌نیازهای احتمالی ویندوز 12

طبق شایعات، پردازنده‌های نسل چهاردهم دسکتاپ اینتل با پشتیبانی از ویندوز 12 از راه می‌رسند. البته نمی‌توان چندان به این موضوع خوشبین بود؛ چرا که ظاهراً برنامه‌های اینتل برای عرضه پردازنده‌هایش تغییر کرده است و شاید خبری از معرفی همزمان ویندوز 12 و پردازنده‌های مورد پشتیبانی آن نباشد. بنابراین حدس می‌زنیم که هنوز مایکروسافت درباره پردازنده‌های مورد پشتیبانی Next Valley تصمیم نهایی را نگرفته است.

رسانه آلمانی Deskmodder مدعی شده است که نسخه TPM مورد نیاز ویندوز 12 تفاوتی با ویندوز 11 نخواهد داشت و همچنان TPM 2.0 خواهد بود. این درحالی است که مایکروسافت اخیراً پشتیبانی از SHA-3 را در یک بیلد اینسایدر قرار داده است.

این گزارش همچنین می‌گوید وجود کمک‌پردازنده Pluton که همراه با پردازنده‌های لپ‌تاپ رایزن 6000 معرفی شد هم احتمالاً ضروری نخواهد بود. یکی دیگر از تغییرات، نیاز به حداقل 8 گیگابایت رم است. بنابراین پیش‌نیازهای احتمالی ویندوز 12 شامل موارد زیر می‌شود:

  • پردازنده‌های خاص
  • TPM 2.0 و Pluton اختیاری
  • 8 گیگابایت رم

درحالی‌که اطلاعی از حداقل حافظه داخلی موردنیاز برای ویندوز 12 نداریم، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت نیاز به SSD را اجباری کند. با توجه به کاهش قیمت SSD در سال‌های گذشته، چنین اجباری چندان دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehr2
    sepehr2 | ۸ فروردین ۱۴۰۲

    وقتی سر تیتر رو که نوشته بود ۸ گیگ رم، حالم بهم خورد.مگه قراره چه‌ کار خاصی انجام بده که ۸ گیگ لازم داره؟
    کلا مایکروسافت داره با ساتیا نادلا کار رو خراب می‌کنه.
    دلم برا ویندوز XP که با 64 مگابایت رم کار میکرد تنگ شده.
    احتمالا چند سال دیگه ویندوز ۱۳ بیاد و بگم که حداقل 16 گیگ رم لازم داره!
    عجیب نیست طرفدارای لینوکس زیاد شدن.

  • PM86
    PM86 | ۷ فروردین ۱۴۰۲

    باز مایکروسافت شروع کرد مسخره بازی رو

مطالب پیشنهادی