ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
کسب و کار

اپل استارتاپ توسعه‌دهنده الگوریتم‌های هوش مصنوعی WaveOne را تصاحب کرد

اپل مانند همیشه در سکوت خبری یک استارتاپ جدید را تصاحب کرده است. این استارتاپ که WaveOne نام دارد، روی الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای فشرده‌سازی ویدیوها کار می‌کند. اپل خرید این استارتاپ را تأیید نکرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

اپل مانند همیشه در سکوت خبری یک استارتاپ جدید را تصاحب کرده است. این استارتاپ که WaveOne نام دارد، روی الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای فشرده‌سازی ویدیوها کار می‌کند.

اپل خرید این استارتاپ را تأیید نکرده است، اما وب‌سایت WaveOne از ماه ژانویه دیگر در دسترس قرار ندارد و چندین کارمند آن شامل یکی از هم‌بنیان‌گذارانش با گروه‌های مختلف یادگیری ماشینی اپل کار می‌کنند. «باب استانکوش»، مدیر سابق فروش و توسعه تجارت WaveOne، ماه پیش در یک پست در لینکدین این فروش را اعلام کرد:

«پس از تقریباً دو سال، هفته گذشته فروش کمپانی به اپل را نهایی کردیم. ما سفرمان را در WaveOne شروع کردیم و متوجه شدیم که یادگیری ماشینی و فناوری یادگیری عمیق برای ویدیوها می‌توانند جهان را تغییر دهند. اپل این پتانسیل را دید و از این فرصت استفاده کرد تا آن را به مجموعه خود اضافه کند.»

اپل می‌تواند از فناوری WaveOne برای سرویس استریم خود استفاده کند

استارتاپ WaveOne که در سال 2016 تأسیس شد، از کدک‌های ویدیویی به‌همراه هوش مصنوعی استفاده می‌کند و برخلاف اکثر الگوریتم‌های استاندارد که ویدیو را در سمت سرورهای تأمین‌کننده محتوا فشرده‌سازی و روی دستگاه کاربر از حالت فشرده خارج می‌کند، با الگوریتم‌های WaveOne می‌توان هر دو کار را روی دستگاه کاربر انجام داد.

درحقیقت فرایند فشرده‌سازی و خارج‌کردن از حالت فشرده را می‌توان با استفاده از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی که امروز در اکثر گوشی‌های هوشمند وجود دارند، انجام داد. علاوه‌براین، فناوری این استارتاپ می‌تواند فریم ویدیو را درک کرده و برای صرفه‌جویی در پهنای باند، المان‌هایی مانند چهره‌ها و نوشته‌ها را اولویت‌بندی کند.

با این فناوری، زمانی که پهنای باند دچار مشکل می‌شود، پخش ویدیو متوقف نخواهد شد، بلکه در مدت‌زمان قطعی، جزئیات کمتری به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه‌براین، حجم خود ویدیوها روی دستگاه‌ها را می‌توان به نصف کاهش داد.

اما این فناوری چه کاربردی برای اپل خواهد داشت؟ اپل می‌تواند از آن برای استریم بهینه‌تر استفاده کند. کمترین تغییری در فشرده‌سازی می‌تواند هزینه‌های اینترنت را کاهش دهد یا اینکه باعث شود سرویس‌های استریم مانند اپل تی‌وی پلاس، بهترین کیفیت را با توجه به نوع محتوا در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین هم فشار کمتری به سرورهای اپل وارد می‌شود و هم هزینه‌های کاربر کاهش می‌یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی