ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلامت

پژوهشی جدید: 8000 قدم پیاده‌روی یک یا دو بار در هفته می‌تواند ریسک مرگ را کاهش دهد

محققان می‌گویند اگر هر هفته یک یا دو بار حدود 8000 قدم پیاده‌روی کنید، ریسک مرگ زودهنگام برای شما پایین می‌آید.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

محققان پیش‌تر متوجه شده بودند که ورزش‌کردن می‌تواند به کاهش ریسک مرگ‌ومیر کمک کند. حالا مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که اگر هر هفته حتی فقط یک یا دو روز 8000 قدم معادل 6.4 کیلومتر پیاده‌روی کنید، احتمالاً ریسک مرگ زودهنگام برای شما به‌طرز قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

دانشمندان دانشگاه کیوتو و دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس در مقاله‌ای با بررسی اطلاعات تقریباً 3100 بزرگسال آمریکایی دریافته‌اند که پیاده‌روی به تعداد یک یا دو بار در هفته هر دفعه حدود 8000 قدم می‌تواند در یک بازه زمانی 10 ساله ریسک مرگ را در مقایسه با افرادی که این مقدار پیاده راه نمی‌روند، 14.9 درصد کاهش دهد.

اگر تعداد دفعات پیاده‌روی به سه تا هفت روز در هفته برسد، نرخ مرگ‌ومیر 16.5 درصد کمتر می‌شود. محققان همچنین می‌گویند که اثر این فعالیت برای افراد 65 ساله و مسن‌تر می‌تواند بیشتر از جوان‌ترها باشد.

پیاده‌روی طولانی می‌تواند وضعیت سلامتی شما را بهتر کند

دانشمندان در این مقاله می‌گویند: «تعداد روزهایی که در هر هفته 8000 قدم یا بیشتر پیاده‌روی می‌کنید، با کاهش ریسک مرگ‌ومیر بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی و غیره در ارتباط است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد احتمالاً می‌توانند صرفاً با چندبار پیاده‌روی در هفته، وضعیت سلامتی خود را بهبود ببخشند.»

پژوهشگران در این مطالعه به بررسی اطلاعات افراد در بازه زمانی سال‌های 2005 تا 2006 پرداختند و 10 سال بعد اثر این فعالیت‌های فیزیکی را بررسی کردند. از میان 3100 نمونه، 632 نفر حتی در یک روز 8000 قدم فعالیت نداشتند، 532 نفر یک الی دو روز در هفته 8000 قدم یا بیشتر پیاده‌روی می‌کردند، و 1937 نفر سه الی هفت روز در هفته 8000 قدم یا بیشتر راه می‌رفتند.

داده‌های کلینیک Mayo نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به‌طور متوسط هر روز 3000 تا 4000 قدم پیاده‌روی می‌کنند. گفته می‌شود که راه‌رفتن برای انجام فعالیت‌های معمولی هم می‌تواند موجب کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، چاقی، پرفشاری خون و افسردگی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی