ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل شایعات در مورد آموزش چت‌بات Bard توسط ChatGPT را تکذیب کرد

مهندس برجسته هوش مصنوعی گوگل پس از آگاهی از این موضوع از سمت خود استعفا کرده و به شرکت رقیب پیوسته است.

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

چت بات هوش مصنوعی گوگل Bard با شروع نه‌چندان هیجان‌انگیز خود طرفداران این غول تکنولوژی را ناامید کرد. حال برخی گزارش‌ها حکایت از این دارند که گوگل به‌خاطر محدودیت زمانی، چت بات Bard را با استفاده از داده‌های ChatGPT آموزش داده، اما گوگل این مسئله را تکذیب کرده است.

نبرد چت‌بات‌های هوش مصنوعی مدت‌هاست که آغاز شده در این میان، مایکروسافت با ChatGPT در صدر ایستاده است. گوگل به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های این حوزه نیز چند روز قبل چت بات هوش مصنوعی ‌Bard را به‌شکل عمومی عرضه کرد، اما نتوانست کاربران و طرفدارانش را امیدوار کند. حال گزارشی منتشر شده است که گوگل را به استفاده از داده‌های ChatGPT متهم می‌کند. در همین رابطه یکی از مهندسان برجسته هوش مصنوعی گوگل نیز از سمت خود استعفا کرده است.

گوگل بارد

در گزارش مورد‌بحث آمده که گوگل به‌خاطر تسریع فرایند عرضه چت بات Bard و رقابت با ChatGPT از تیم تحقیقاتی «گوگل برین» (Google Brain) درخواست کمک کرده و پروژه «جمنای» (Gemini) را راه‌اندازی کرده است. بااین‌حال طبق ادعای «جیکوب دولین» (Jacob Devlin) به‌عنوان یکی از مهندسان ارشد هوش مصنوعی گوگل و پروژه جمنای، آموزش چت بات هوش مصنوعی Bard با استفاده از داده‌های ChatGPT و از طریق وب‌سایتی به نام ShareGPT صورت گرفته است. دولین پس از اعتراض به غیراخلاقی بودن این کار، به گوگل هشدار داده و سپس از سمت خود استعفا کرده است تا به OpenAI بپیوندد.

گوگل رسماً این موضوع را تکذیب کرده است و می‌گوید: «چت بات Bard به‌هیچ‌وجه براساس داده‌های ChatGPT یا ShareGPT آموزش ندیده است.» البته منبع دیگری معتقد است که گوگل پس از اعتراض و هشدار دولین، استفاده از داده‌های OpenAI را متوقف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۱ فروردین ۱۴۰۲

    گوگل لزومی نداره که انقدر برای عرضه عجله کنه و دسپاچه عمل کنه ... گوگل در عرضه‌ی بهترینهاش هیچوقت پیشقدم و عجول نبوده .. جی‌میل مدتها بعد از هاتمیل و یاهومیل اومد .. اندروید مدتها بعد از ios به اون حد رسید .. گوگل مپس مدتها بعد از نوکیا مپس اونو پشت سر گذاشت .. و همه‌ی سرویسهای ریز و درشت گوگل .. این خبرها که عجول بودن و‌دستپاچگی رو‌نشون میده بعدا منجر به ضرر گوگل میشه ..

مطالب پیشنهادی