ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لامبورگینی رولتو
خودرو

لامبورگینی رولتو 2024 معرفی شد؛ جایگزینی هیبریدی برای اونتادور افسانه‌ای

اونتادور برای حدود یک دهه پرچمدار محصولات گاو خشمگین ایتالیایی بود و اکنون خودرو جایگزین آن با نام لامبورگینی رولتو (Revuelto) معرفی شده است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۸

شرکت ایتالیایی لامبورگینی همواره به‌دلیل تولید دیوانه‌کننده‌ترین ابرخودروها شناخته شده است. لامبورگینی اونتادور برای حدود یک دهه پرچمدار محصولات گاو خشمگین ایتالیایی بوده و اکنون خودروی جایگزین آن با نام لامبورگینی رولتو (Revuelto) معرفی شده است. لامبورگینی رولتو یک ابرخودروی هیبریدی با 1001 اسب‌بخار قدرت به‌حساب می‌آید که در فرایند ساخت آن از فناوری‌های صنعت هوافضا استفاده شده است.

نخستین گاو خشمگین هیبریدی!

نخستین بخش متفاوت لامبورگینی رولتو با دیگر محصولات این برند، پیشرانه آن است. این ابرخودروی لامبورگینی اکنون از پیشرانه V12‌ شش و نیم لیتری به‌همراه سه موتور برقی بهره می‌برد. خوشبختانه پاک بودن باعث نشده است که لامبورگینی قید استفاده از موتورهای 12 سیلندر را بزند و این مسئله برای علاقمندان دنیای خودرو خوشحال‌کننده خواهد بود. این موتور دیگر توربوشارژر ندارد و به‌تنهایی 813 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. دو موتور از سه موتور برقی خودرو روی محور جلو قرار گرفته‌اند و موتور سوم نیز پشت جعبه‌دنده قرار دارد. پکیج باتری‌های لامبورگینی رولتو کوچک هستند و تنها 3.8 کیلووات-ساعت ظرفیت دارند. بنابراین برد ابرخودرو هیبریدی لامبورگینی در حالت تمام برقی تنها 6 مایل یا 9.5 کیلومتر است.

این چهار پیشرانه در کنار یکدیگر به‌طور دقیق 1000.7 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. برای انتقال قدرت در لامبورگینی رولتو نیز از گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه استفاده شده است. لامبورگینی رولتو یک خودروی چهار چرخ محرک است و قدرت به تمامی چرخ‌های آن ارسال می‌شود. 13 حالت رانندگی برای رولتو در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها حالت رانندگی تمام برقی خواهد بود. بنابر گرفته لامبورگینی، رولتو نخستین ابرخودروی این شرکت به‌حساب می‌آید که ساختار جلویی آن به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است.

بهبودهای فنی لامبورگینی رولتو نسبت به اونتادور

علاقمندان برند لامبورگینی انتظار دارند تا عملکرد ابرخودرو هیبریدی این شرکت خیره‌کننده باشد. بنابر آمار رسمی اعلام‌شده از لامبورگینی رولتو، شتاب صفر تا صد این خودرو 2.5 ثانیه خواهد بود. همچنین اگر کمتر از 7 ثانیه دیگر به محصول جدید لامبورگینی فرصت دهید، شما را به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت خواهد رساند. حداکثر سرعت لامبورگینی رولتو نیز معادل 347 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته راننده می‌تواند با انتخاب حالت تمام برقی و به شرط داشتن باتری‌های پر، بی‌سروصدا در شهر تردد کند!

در بخش ترمزها، شاهد بهبود چشمگیر نسبت به اونتادور هستیم. پکیج ترمزهای لامبورگینی رولتو در چرخ‌های جلو از کالیپرهای 10 پیستونی و دیسک‌های 16.1 اینچی تشکیل شده‌اند. چرخ‌های عقب این خودرو نیز به کالیپرهای چهار پیستونی و دیسک‌های 15.4 اینچی مجهز هستند. در مقایسه باید بدانید که لامبورگینی اونتادور به ترمزهای شش پیستونی به‌همراه دیسک‌های 15.7 اینچی در چرخ‌های جلو و ترمزهای چهار پیستونی با دیسک‌های 15 اینچی در چرخ‌های عقب مجهز بود.

لامبورگینی Revuelto را یک خودروی الکتریکی با عملکرد بالا می‌نامد که در نام آن عبارت PHEV با HPEV جایگزین می‌شود. بااین‌حال فارغ از توصیفات زبانی، Revuelto دارای سخت‌افزاری قوی است که به آن کمک می‌کند تا به‌سرعت در پیچ‌ها و همچنین در خط مستقیم حرکت کند. مهم‌تر از آن، این خودرو به سیستم فرمان‌دهی محور عقب جدید مجهز است که نتیجه آن بهبود گردش خودرو و پایداری بهتر آن خواهد بود. واکنش‌پذیری خودرو نسبت به فرامین راننده نیز حساس‌تر و سریع‌تر شده است. علاوه بر شاسی یکپارچه قوی از جنس فیبر کربن، آنتی رول‌بارها و دسته موتور در یک قطعه کلی ادغام شده‌اند که حاصل آن کاهش وزن و پیچیدگی و نیز افزایش انعطاف‌پذیری خودرو بوده است.

طراحی خارجی

سبک طراحی لامبورگینی رولتو تا حدود زیادی یادآور خودروهای پیشین این شرکت است. ظاهر کلی خودرو به مدل محبوب اونتادور شباهت دارد و مدل طراحی گلگیرهای عقب آن یادآور لامبورگینی دیابلو است. شیب قسمت جلویی نیز ما را به یاد لامبورگینی مورسیه لاگو می‌اندازد. بااین‌حال الگوی طراحی Y شکل برای چراغ‌ها و دیگر قسمت‌های این خودرو به‌وضوح قابل مشاهده است.

لامبورگینی استفاده از الگو طراحی Y‌ را مرتبط با صنعت هوافضا می‌داند. به گفته این شرکت، اصول به‌کاررفته در طراحی لامبورگینی رولتو مشابه اصول طراحی جت جنگنده F-35 است و این خودرو به یک جنگنده پنهان‌کار شباهت دارد. بااین‌حال تمام اجزای رولتو شبیه به جنگنده نیستند؛ درهای بازشونده رو به بالا در لامبورگینی کونتاش، در رولتو نیز نصب شده‌اند که سابقه آن‌ها به پنج دهه پیش می‌رسد.

لامبورگینی رولتو

بنابر اعلام لامبورگینی، مدل رولتو نسبت به اونتادور 61 درصد کارایی بیشتر دارد و نیروی رو به پایین ایجادشده توسط آن 66 درصد بیشتر است. تایرهای در نظر گرفته شده برای لامبورگینی رولتو نیز از مدل بریجستون پونتزا اسپرت با سایز 265/35R20 در جلو و 345/30R21 در عقب هستند. البته ترکیب لاستیک‌های 265/30R21s در جلو و 355/25R22s برای عقب نیز موجود است. مالکان می‌توانند از بین 400 رنگ انتخاب‌شده برای رولتو، یکی را برای اتومبیل خود انتخاب کنند. به‌طور کلی لامبورگینی رولتو 10 درصد سبک‌تر و 25 درصد محکم‌تر از مدل اونتادور به شمار می‌آید. بااین‌حال لامبورگینی هیچ رقم دقیقی را از وزن مدل جدید خود اعلام نکرده است.

طراحی داخلی و تجهیزات

در فضای داخلی لامبورگینی رولتو همه چیز برای کاربران این برند آشنا است. بااین‌حال سه نمایشگر در کابین این خودرو انتظار سرنشینان را می‌کشند. مجموعه کلاستر دیجیتال راننده 12.3 اینچی است و در میانه کابین نیز نمایشگر 8.4 اینچی به نمایش تنظیمات سیستم‌های رفاهی اختصاص دارد. یک نمایشگر 9.1 اینچی نیز در سمت سرنشین قرار گرفته است که اطلاعات حیاتی خودرو را نمایش می‌دهد. هر سه نمایشگر از تنظیمات لمسی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید اطلاعات مربوط به سیستم تهویه یا موسیقی را روی آن‌ها مشاهده کنید.

لامبورگینی رولتو

بنابر گفته لامبورگینی، مدل رولتو با محیط‌زیست سازگار است. مواد داخلی این ابرخودرو از جنس میکروفیبر بازیافتی از پلی‌استر تهیه شده‌اند. همچنین برخلاف نمای خارجی، تنها 70 تریم رنگی مختلف برای کابین این خودرو در دسترس است.

لامبورگینی رولتو از پایان سال 2023 و روزهای آغازین سال 2024 میلادی در دسترس خریداران خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو از 600 هزار دلار آغاز شود؛ بااین‌حال بایستی تا زمان اعلام اطلاعات دقیق از سوی شرکت ایتالیایی منتظر جزئیات بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی