ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نجوم و فضا

امروز در فضا: اسپیس‌ایکس یک راکت دست‌دوم را برای اولین‌بار پرتاب کرد و فرود آورد

اسپیس‌ایکس برای اولین‌بار در تاریخ فضا، قرار بود موشک استفاده‌شده فالکون-۹ خود را بار دیگر به فضا پرتاب کند.

صبا سلوکی
نوشته شده توسط صبا سلوکی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۳:۵۹

۳۰ مارس ۲۰۱۷، اسپیس ایکس برای اولین‌بار یک موشک دست‌دوم را پرتاب کرد و فرود آورد. این یک گام بزرگ و رو به جلو در وضعیت اسفناک این شرکت آمریکایی برای توسعه موشک‌های قابل‌استفاده مجدد و کاهش هزینه‌های پرتاب بود.

پرتاب موشک فالکون-۹

اسپیس ایکس چندین‌بار توانسته‌ است موشک‌های فالکون-۹ خود را پرتاب و استیج اول آن را بار دیگر روی سکوی شناور یا سطح زمین فرود آورد؛ اما برای اولین‌بار در تاریخ فضا، قرار بود موشک استفاده‌شده خود را بار دیگر پرتاب کند.

موشک فالکون-۹ تقریباً یک سال پیش از آن، زمانی که فضاپیمای باری و رباتیک این شرکت را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد، مأموریت قبلی خود را تکمیل کرده‌‌ بود. تقویت‌کننده موشک سپس به‌صورت عمودی روی یکی از کشتی‌های بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد و این اولین موشک بدون سرنشین موفقی بود که برای اسپیس ایکس فرود آمد.

اسپیس ایکس
موشک فالکون-۹، پس از فرود موفقیت‌آمیز بر سکویی در دریا

این شرکت موشک را بازسازی کرد تا برای پرواز دوم آماده‌ شود. این‌بار فالکون-۹ یک ماهواره ارتباطی به نام اس‌ای‌اس-۱۰ را پرتاب کرد. این هواپیما از مرکز فضایی کندی بلند شد و پس از تحویل ماهواره به مدار، فرود فوق‌العاده دیگری را رقم زد.

هدف اسپیس ایکس

اسپیس‌ ایکس در ژوئن ۲۰۰۲ توسط ایلان ماسک، بنیان‌گذار پی‌پل و مدیرعامل تسلا، تأسیس شد. یکی از ۱۰ هدف اسپیس ایکس کاهش هزینه و دسترسی قابل‌اطمینان به فضا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی