ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وسترن دیجیتال
تکنولوژی

وسترن دیجیتال تأیید کرد: حمله سایبری به سیستم‌ها و سرقت اطلاعات آن‌ها

وسترن دیجیتال می‌گوید سیستم‌های آن‌ها چند روز پیش هدف حمله سایبری قرار گرفتند و بخشی از اطلاعات این سیستم‌ها به سرقت رفته است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

وسترن دیجیتال، غول حوزه ذخیره‌سازی اطلاعات، در بیانیه‌ای تأیید کرد که هکرها هفته گذشته در یک حادثه امنیتی که در شبکه آن‌ها رخ داده بود، اطلاعات سیستم‌های این شرکت را استخراج کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که این حمله چگونه انجام شده یا چه اطلاعاتی از دست رفته است.

در بیانیه وسترن دیجیتال گفته شده که یک شخص ثالث غیرمجاز در تاریخ 26 مارس (6 فروردین‌ماه) به تعدادی از سیستم‌های داخلی این شرکت دسترسی پیدا کرده است. با توجه به توضیحاتی که در این بیانیه داده شده، به‌نظر می‌رسد که این حمله از نوع باج‌افزاری بوده است.

این غول فناوری می‌گوید: «براساس تحقیقاتی که تا امروز انجام شده است، شرکت باور دارد که این شخص غیرمجاز اطلاعاتی را از سیستم‌ها به‌دست آورده است و [ما] در تلاش برای فهم ماهیت این اتفاق و گستره اطلاعات سرقتی هستیم.»

برخی از سرویس‌های وسترن دیجیتال از کار افتاده‌اند

هنوز معلوم نیست که چه گروهی این حمله را انجام داده و نیز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. وسترن دیجیتال یادآور می‌شود که این حادثه باعث اختلالاتی در عملیات‌های این شرکت شده است و این اختلال‌ها احتمالاً همچنان ادامه خواهند داشت.

در زمان نوشتن این مطلب، وب‌سایتی که وضعیت سرویس‌های وسترن دیجیتال را نشان می‌دهد، تأیید می‌کند که این حادثه سرویس ذخیره‌سازی شبکه‌ای (NAS) را از دسترس خارج کرده است. این سرویس به مشتریان اجازه می‌داد تا از طریق اینترنت به فایل‌های خود دسترسی داشته باشند.

وسترن دیجیتال می‌گوید آن‌ها درحال پیاده‌سازی تدابیر ویژه‌ای برای ایمن‌سازی عملیات‌های تجاری خود هستند و می‌خواهند زیرساخت‌ها و خدمات خود را هرچه سریع‌تر دوباره در دسترس قرار دهند. این شرکت می‌گوید نیروهای آن‌ها همچنان مشغول بررسی این حادثه هستند و در این زمینه با یک شرکت امنیت سایبری و البته با بازوهای اجرایی دولت همکاری می‌کنند.

وسترن دیجیتال هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر دراین‌باره واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی