ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک اپل
تکنولوژی

مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای درباره هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی صحبت کرد

تیم کوک می‌گوید قبلاً درباره عینک‌های هوشمند نظری منفی داشت، اما حالا به اشتباه خود پی برده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

اگرچه اپل هنوز اولین هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده خود را معرفی نکرده است، اما تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، اخیراً در مصاحبه‌ای پیرامون این هدست‌ها حرف زده و نظر شخصی خود را درباره این فناوری ارائه کرده است.

تیم کوک در مصاحبه با GQ توضیح داده که چرا فکر می‌کند فناوری‌های AR و VR ارزشمندند. او البته هنوز کار اپل روی این هدست‌ها را تأیید نکرده، اما به‌صورت ضمنی توضیحاتی را درباره رویکرد این شرکت در این بازار ارائه کرده است.

مدیرعامل اپل می‌گوید به واقعیت افزوده بیشتر از واقعیت مجازی علاقه دارد؛ همین مسئله بر شایعات پیرامون تمرکز اپل بر فناوری واقعیت ترکیبی دامن می‌زند. کوک می‌گوید این هدست‌ها باعث جداشدن مردم از اجتماع نمی‌شوند و درواقع می‌توانند ابزاری بالقوه برای ارتقای ارتباطات باشند.

فرد شماره یک اپل برای مثال توضیح می‌دهد که سرویس فیس‌تایم چگونه می‌تواند از AR برای اشتراک‌گذاری جلوه‌های بصری استفاده کند و اطلاعات بیشتری را به کاربران نشان دهد. کوک برخی از طرح‌های مفهومی اولیه در حوزه واقعیت افزوده مثل اندازه‌گیری سطوح با نگاه‌کردن به آن‌ها یا مشاهده آثار هنری مجازی روی سطوح فیزیکی را شایسته تحسین می‌داند.

مدیرعامل اپل به اشتباه خود درباره هدست‌های AR/VR اذعان کرد

تیم کوک اذعان کرده است که در گذشته به عینک‌های هوشمند اعتقادی نداشت و شکست پروژه گوگل گلس را پیش‌بینی کرده بود، اما حالا دیدگاه‌های خود را درباره AR تغییر داده است. او می‌گوید به خاطر دارد که استیو جابز به او گفته بود نباید وقتی به اشتباه خود پی می‌برد از تغییر نظر 180 درجه‌ای بترسد.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا عدم توفیق گوگل و متا در ایجاد تغییری اساسی با عینک‌های هوشمند باعث نگرانی اپل شده است یا خیر، گفت: «تقریباً هر کاری که تاکنون انجام داده‌ایم، با حجمی از تردید همراه بوده است. اگر کاری انجام می‌دهید که بر لبه قرار دارد، همیشه نگرانی‌هایی وجود خواهد داشت [...] آیا می‌توانیم به‌نحوی مشارکت جدی داشته باشیم و کاری بکنیم که بقیه آن را انجام نداده‌اند؟ آیا می‌توانیم این فناوری را از آن خود کنیم؟ من به کنار هم گذاشتن تلاش‌های بقیه علاقه‌ای ندارم. چون ما می‌خواهیم خود این فناوری را تحت کنترل دربیاوریم، چون می‌دانیم که نوآوری این‌گونه صورت می‌گیرد.»

برطبق آخرین گزارش‌ها، اپل با فشار تیم کوک به‌دنبال این است که هرچه سریع‌تر از هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند. بااین‌حال، هنوز دقیقاً مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی