ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرجین اوربیت
نجوم و فضا

ویرجین اوربیت اعلام ورشکستگی کرد؛ در جستجوی خریدار برای تزریق سرمایه

شرکت ویرجین اوربیت با ثبت درخواست ورشکستگی اعلام کرد به‌دنبال خریداری می‌گردد که بتواند نیازهای مالی این شرکت را تأمین کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

چند روز پس از آن که رسماً اعلام شد شرکت ویرجین اوربیت متعلق به «ریچارد برنسون» به عملیات‌های فضایی خود پایان می‌دهد، حالا این شرکت برای بازنشستگی تحت فصل 11 قوانین ایالات‌متحده درخواست ثبت ورشستگی کرده است. این کمپانی فضایی حالا به‌دنبال خریدار می‌گردد و می‌خواهد با این اعلام ورشکستگی تحت محافظت قانونی قرار بگیرد.

به گزارش رویترز، شرکت ویرجین اوربیت که مقر آن در کالیفرنیا قرار گرفته است، در منطقه حقوقی دلاور ایالات‌متحده اقدام به ثبت وضعیت ورشکستگی کرده تا در شرایط مطلوب‌تر به‌دنبال خریدار بگردد. «دن هارت»، مدیرعامل این شرکت، در بیانیه‌ای دراین‌باره می‌گوید: «اعتقاد داریم که [ورشکستگی] فصل 11 بهترین مسیر برای شناسایی و نهایی‌سازی فروشی کارآمد و ارزش‌افزا خواهد بود.»

ویرجین اوربیت در این درخواست اعلام کرده که تا تاریخ 30 سپتامبر حدود 243 میلیون دلار دارایی و 153.5 میلیون دلار بدهی داشته است. این شرکت در سال 2021 از طریق روش چک سفید (SPAC) عرضه عمومی شد و قرار بود 483 میلیون دلار سرمایه جذب کند، اما درنهایت 255 میلیون دلار از این رقم را به‌دست نیاورد.

ویرجین اوربیت روزگار خوشی را سپری نمی‌کند

ویرجین اوربیت در سال 2017 از زیرمجموعه ویرجین گلکتیک خارج شد و درزمینه پرتاب راکت با نسخه خاصی از هواپیماهای بوئینگ 747 فعالیت می‌کرد. این شرکت باور داشت که با این روش می‌تواند پرتاب سریع ماهواره از هر نقطه از دنیا را ممکن کند. بااین‌حال، تقاضا در جهان به‌سمت پرتاب راکت‌های بزرگ‌تر ازجمله فالکون 9 اسپیس‌ایکس گرایش پیدا کرد و ادامه کار برای این کمپانی کوچک سخت‌تر شد.

ویرجین گروپ که 75 درصد از مالکیت این شرکت را در اختیار داشت، می‌گوید بیش از 1 میلیارد دلار در این کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق مبادله ابوظبی دومین سرمایه‌گذار ویرجین اوربیت است که 17.9 درصد از سهام آن را در اختیار دارد. منتها ارزش سهام این شرکت هم افت چشمگیری را تجربه کرده و از بیش از 3 میلیارد دلار در دو سال قبل به حدود 65 میلیون دلار رسیده است.

ویرجین اوربیت هفته گذشته از تعطیلی رسمی عملیات‌های پرتاب فضایی به‌خاطر فقدان بودجه خبر داد. به‌علاوه، گفته شده بود که تقریباً 85 درصد از 750 کارمند این شرکت هفته گذشته اخراج شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی