ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی Bard
هوش مصنوعی

گوگل با به‌روزسانی مدل هوش مصنوعی Bard، آن را در حل مسائل ریاضی هوشمندتر کرد

همان‌طور که مدیر ارشد محصولات گوگل توضیح می‌دهد، Bard پس از دریافت این به‌روزرسانی، در آینده به قابلیت‌های کدنویسی نیز مجهز خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

گوگل همان‌طور که وعده داده بود، چت‌بات هوش مصنوعی Bard را به مدل زبانی پیشرفته‌تری مجهز کرد که اکنون می‌تواند سؤالات و مسائل ریاضی چندمرحله‌ای را بهتر درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

با هوش مصنوعی Bard گوگل، کاربران می‌توانند برای داشتن خلاقیت بیشتر یا حل مشکلات مربوط به کار خود، درخواست‌هایی را ارائه کنند. اکنون همان‌طور که «جک کراوچک»، مدیر ارشد محصولات گوگل، اشاره کرده، این شرکت به‌لطف مدل زبانی PaLM خود چند ارتقای جدید برای این چت‌بات به ارمغان آورده است. گوگل همچنان به دریافت بازخوردهای مربوط به هوش مصنوعی جدید خود ادامه می‌دهد، اما هدف اصلی آن بهبود توانایی‌های Bard در ریاضیات و منطق است.

قابلیت‌های جدید و آینده هوش مصنوعی Bard

کراوچک در توییت خود توضیح می‌دهد که با این پیشرفت‌ها، Bard می‌تواند مسائل چندمرحله‌ای و ریاضی کاربران را بهتر درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد. او همچنین اشاره می‌کند که Bard توانایی کمک به کدنویسی را نیز به‌دست خواهد آورد، اما کاربران هنوز باید منتظر ارتقای مربوط به آن باشند.

مدیر ارشد محصولات گوگل در ادامه توضیح می‌دهد که این شرکت متعهد به بهبود کارایی کلی مدل هوش مصنوعی خود است و این ارتقای جدید تنها یک نمونه از به‌روزرسانی‌های هفتگی گوگل برای آن محسوب می‌شود.

هنگامی که گوگل در بهمن‌ماه سال گذشته برای اولین‌بار از Bard رونمایی کرد، این ابزار هوش مصنوعی از مدل زبانی LaMDA پشتیبانی می‌کرد. درحال‌حاضر این چت‌بات از مدل زبانی دیگری با نام PaLM پشتیبانی می‌کند.

گوگل دو هفته پیش چت‌بات Bard خود را به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار داد. درحال‌حاضر کاربران ایالات‌متحده و بریتانیا می‌توانند برای استفاده از آن، نام خود را در لیست انتظار قرار دهند و غول فناوری به‌مرورزمان آن را در دسترس افراد بیشتری قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی