ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه
اخبار خودرو

خط‌ونشان کره‌ای‌ها برای ب‌ام‌و X6؛ جنسیس GV80 کوپه رونمایی شد

کره‌ای ها با رونمایی از کانسپت جنسیس GV80 کوپه قصد دارند به مصاف ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه بروند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

جنسیس طی مراسمی از یک کانسپت جدید در نیویورک رونمایی کرد. این کانسپت GV80 Coupe نام دارد و همان‌طور که قابل حدس است، نسخه کوپه از کراس‌اوور سایز متوسط GV80 محسوب می‌شود. جنسیس تأیید کرده این کانسپت پیش‌نمایشی از یک مدل تولید انبوه است و به‌زودی برای رقابت با ب‌ام‌و X6 و مرسدس GLE کوپه وارد خیابان‌ها خواهد شد.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

هم لوکس، هم اسپرت

از نظر طراحی کاملاً واضح است که با محصولی از جنسیس روبه‌رو هستیم. کانسپت GV80 Coupe هرچند نسخه کوپه از شاسی‌بلند GV80 است، اما المان‌هایی را از سری X اسپیدیوم امانت گرفته؛ برند لوکس کره‌ای تأکید می‌کند این خودروی مفهومی تمایل کمپانی به عرضه مدل‌های اسپرت با طراحی جذاب را به نمایش می‌گذارد.

نمای جانبی

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم کانسپت جنسیس GV80 کوپه در مقایسه با GV80 استاندارد ارتفاع کمتری از زمین دارد. رنگی که جنسیس برای این مفهومی زیبا استفاده کرده، طیف خاصی از نارنجی است. کره‌ای‌ها این رنگ را «ماگما» می‌نامند. کانسپت GV80 کوپه در مقایسه با GV80 استاندارد، چراغ‌های باریک‌تری دارد. این چراغ‌ها به تکنولوژی LED با لنز‌های چندگانه مجهز هستند و تا روی گلگیرها امتداد پیدا کرده‌اند. علاوه‌براین، جلوپنجره الماسی‌شکل و سپر ساختار اسپرت‌تری دارند. استفاده از رنگ مشکی برای جلوپنجره و ورودی‌های هوای سپر به ذات اسپرت خودرو اشاره می‌کند.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

در نمای عقب، کانسپت جنسیس GV80 کوپه نیز مثل شمار زیادی از مدل‌های جدید، دارای چراغ‌های سرتاسری است. این چراغ‌ها همانند چراغ‌های جلو دوقلو هستند. صندوق عقب این کراس‌اوور مفهومی کوپه حالتی برآمده دارد و یک اسپویلر کوچک را ایجاد کرده است. یک اسپویلر دیگر در انتهای سقف وجود دارد که جذابیت نمای عقب را دوچندان می‌کند.

نمای عقب

کانسپت جنسیس GV80 کوپه و کابینی متفاوت با مدل استاندارد

از آنجایی که جنسیس GV80 کوپه یک مدل مفهومی است، در داخل کابین تفاوت‌هایی با GV80 استاندارد دارد. برای مثال، فرمان این خودرو سه‌شاخه است و اکثر قسمت‌ها دارای پوششی از چرم ناپای مشکی و دوخت نارنجی هستند. ضمن اینکه این کراس‌اوور مفهومی چهار صندلی دارد و تزئینات فیبر کربنی در قسمت‌های مختلف کابین به‌چشم می‌خورد. اگر با دقت به تصاویر کابین این کانسپت جدید نگاه کنید، میله‌هایی را در پشت صندلی‌های عقب خواهید دید. این میله‌ها باعث افزایش پایداری و ارتقای هندلینگ می‌شوند.

کابین کانسپت جنسیس GV80 کوپه

«لوک دانکلرولک»، مدیر نوآوری جنسیس، در زمان رونمایی کانسپت GV80 کوپه اعلام کرد این برند لوکس حالا روی خودروهای جذاب تمرکز کرده است و قصد دارد خودروهایی زیبا با عملکرد اسپرت تولید کند.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

در رابطه با مشخصات فنی کانسپت جنسیس GV80 کوپه متأسفانه اطلاعاتی در دست نیست. گفتنی است قوی‌ترین نسخه از GV80 استاندارد، یک موتور 3.5 لیتری توئین توربوشارژ وجود دارد که می‌تواند 375 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این دو مدل از پلتفرمی مشترک برخوردارند. انتظار می‌رود نسخه تولید انبوه جنسیس GV80 کوپه قبل از سال 2025 وارد بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی