ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هایپرون فاسلین
اخبار خودرو

اولین خودرو مالزی با 480 اسب‌بخار قدرت معرفی شد

هرچند هایپرون فاسلین اصالتی مالزیایی دارد، اما استودیوی اروپایی «One One Lab» آن را طراحی کرده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

استارتاپ «هایپرون موتورز» که اهل کشور مالزی است، اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور سبز «فاسلین» را منتشر کرد. این تصاویر البته همگی دیجیتال هستند و توسط نرم‌افزار ساخته شده‌اند. همانند ب‌ام‌و X4، این مدل جدید هم در دسته کراس‌اوورهای کوپه قرار می‌گیرد. جالب آنکه استارتاپ مالزیایی در نظر دارد این خودروی پیشرفته را همین امسال با دو پیشرانه برقی و هیدروژنی وارد بازار کند؛ البته به تعداد تنها 10 دستگاه در فاز اول. طبق اطلاعات اولیه، نسخه برقی فاسلین 480 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

طراحی اروپایی، مهندسی آمریکایی

هرچند هایپرون فاسلین اصالتی مالزیایی دارد، اما استودیوی اروپایی « One One Lab» آن را طراحی کرده؛ در کنار این، باید گفت فاسلین تمام مراحل مهندسی را در ایالات‌متحده سپری کرده است. این کراس‌اوور جدید طولی برابر با 4880 میلی‌متر و عرضی برابر با 1990 میلی‌متر دارد. ارتفاع آن هم 1689 میلی‌متر است و فاصله محوری آن به 2950 میلی‌متر می‌رسد. چنین ابعادی فاسلین را مابین تسلا مدل X و مدل Y قرار می‌دهد.

هایپرون فاسلین

همانند محصولات تسلا، هایپرون فاسلین نیز از بدنه‌ای آیرودینامیک برخوردار است و چرخ‌های آن فاصله کمی با سپرها دارند. از نظر طراحی، این کراس‌اوور هویتی مستقل را به نمایش می‌گذارد؛ هرچند پیکره آن شباهت‌هایی به ب‌ام‌و X4 دارد. چراغ‌های اصلی به تکنولوژی LED مجهز هستند و جلوپنجره نیز از نورپردازی اختصاصی سود می‌برد.

هایپرون فاسلین

درهای فاسلین بدون فریم طراحی شده‌اند و مثل محصولات رولزرویس خلاف جهت هم باز می‌شوند. در نمای عقب، این خودرو بیشترین جذابیت را دارد. چراغ‌های حاضر در این بخش بسیار باریک هستند و تا روی گلگیرها امتداد پیدا کرده‌اند. لبه در صندوق عقب فاسلین برآمدگی خفیفی دارد. این برآمدگی نقش یک اسپویلر کوچک را ایفا می‌کند.

هایپرون فاسلین

هایپرون فاسلین و کابینی پیشرفته

هایپرون فاسلین ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد. به‌لطف بهره‌مندی از سانروف پانورامیک، کابین این کراس‌اوور کوپه غرق در نور می‌شود. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، غربیلک فرمان گرد نیست و فرمی مشابه با غربیلک محصولات جدید تسلا و مدل‌های برقی گروه تویوتا دارد.

هایپرون فاسلین

نکته عجیب اینکه استارتاپ هایپرون از وجود یک نمایشگر 17 اینچی OLED در داخل کابین صحبت می‌کند. اما با دقت در تصاویر، نمی‌توان هیچ اثری از نمایشگری با این ابعاد روی داشبورد پیدا کرد! درهر‌حال، روی کنسول میانی باریک این خودرو سطوحی مشکی‌رنگ وجود دارد که به‌احتمال‌زیاد، نمایشگر سیستم اینفوتینمنت در زیر یکی از آن‌هاست.

هایپرون فاسلین

یکی از ویژگی‌های جذاب کابین هایپرون فاسلین استفاده دکمه‌های فیزیکی گرد در قسمت‌های مختلف ازجمله رودری‌ها است. به‌نظر می‌رسد این دکمه‌ها به سیستم تهویه مطبوع مربوط هستند و سرنشینان می‌توانند با کمک آن‌ها دمای دلخواه خود را تنظیم کنند. بد نیست بدانید فاسلین به سیستم تهویه مطبوع سه‌ناحیه‌ای مجهز است. نورپردازی زیبا، گرمکن صندلی، فرمان و زیرآرنجی‌ها، سیستم هداپ دیسپلی، مسیریاب، سیستم صوتی با صدای فراگیر سه‌بعدی، شش پورت USB، پد شارژ بی‌سیم و انبوهی از سامانه‌های کمک‌راننده از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور مالزیایی هستند.

هایپرون فاسلین

مشخصات فنی هایپرون فاسلین

هایپرون فاسلین در دو نسخه برقی و هیدروژنی تولید خواهد شد. طبق اطلاعات اولیه، انرژی موردنیاز نسخه برقی این کراس‌اوور کوپه توسط باتری 95 کیلووات‌ساعتی تأمین می‌شود. با اتکا به این باتری، فاسلین می‌تواند تا 280 مایل یا 450 کیلومتر مسافت را طی کند.

پیشرانه هایپرون فاسلین 480 اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور آن به 670 نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه قدرتمند، صفر تا صد 5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 160 مایل یا 260 کیلومتر در ساعت را برای فاسلین به ارمغان می‌آورد.

هایپرون فاسلین

در فاز اول، هایپرون 5 دستگاه از نسخه برقی و 5 دستگاه دیگر از نسخه هیدروژنی فاسلین تولید خواهد کرد. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، مدل‌های تولیدی در سه‌ماهه سوم امسال به دست مشتریان خواهد رسید. استارتاپ مالزیایی وعده داده است که پس از انجام سه ماه تست در شرایط واقعی با مشتریان برگزیده، فاسلین را در سایر کشورهای آسیایی عرضه خواهد کرد. اروپا و آمریکا نیز میزبان این کراس‌اوور جدید و سبز خواهند بود؛ البته به شرط تحقق وعده‌ها!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Holiman
    Holiman | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

    افسوس که دنیا داره باسرعت رو به جلو حرکت میکنه و ما هر روز پست رفت میکنیم

مطالب پیشنهادی