ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲
اخبار خودرو

8 خودروی جدید بازار ایران در سال 1402

چند محصول فیس لیفت شده داخلی در کنار چندین مدل مونتاژی چینی و خودروهای وارداتی در سال جدید راهی بازار خودرو کشور می‌شوند.

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

به‌طور قطع می‌توان گفت حداقل ۸ خودروی جدید در سال جاری روانه بازار خواهد شد. چهار محصول از سایپا، دو محصول از ایران‌خودرو و دو محصول از بهمن موتور در آینده نزدیک در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. اما جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲ کدامند؟

محصولات سایپا

سایپا در سال جاری خودروهای اطلس، آریا، سهند و شاهین اتوماتیک را روانه بازار می‌کند. کراس‌اوور آریا براساس پلتفرم SP100 ساخته شده که همان پلتفرم به‌کاررفته برای تولید شاهین است. این ماشین از پیشرانه ME16 استفاده می‌کند و به گیربکس دستی و احتمالاً اتوماتیک مجهز خواهد بود. از طرف دیگر، اطلس به‌عنوان فیس لیفت جذاب‌تر کوییک با موتور M15 روانه بازار می‌شود. این موتور حدود ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور داشته و به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است. هنوز مشخص نیست آیا نسخه اتومات این ماشین در آینده در دسترس خریداران قرار می‌گیرد یا خیر.

جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲
اطلس سایپا

سهند سایپا نام یکی دیگر از جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲ است، ولی درحقیقت فیس لیفت ساینا به شمار می‌آید. سهند جایگزین تیبا و ساینا بوده و از موتور M15 استفاده می‌کند. برخلاف اطلس، گفته می‌شود سایپا قصد دارد نسخه اتوماتیک CVT این ماشین را نیز به بازار عرضه کند. چهارمین محصول سایپا، نسخه اتوماتیک خودروی شاهین است که البته به امکانات بیشتری ازجمله سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، آنتن بال کوسه‌ای و... مجهز خواهد بود.

محصولات ایران‌خودرو در ۱۴۰۲

کراس‌اوور ری‌را و هاچ‌بک TF21 نیز در لیست جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲ قرار می‌گیرند که متعلق به شرکت ایران‌خودرو هستند. این دو ماشین به‌عنوان جایگزینی برای خودروهای پژو ۲۰۰۸ و پژو ۲۰۶ روانه بازار می‌شوند. ری‌را در نسخه پایه به موتور TU5+ و در نسخه ممتاز به موتور EF7 مجهز بوده و از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. هاچ‌بک TF21 نیز در زیر کاپوت خود از موتور TU5+ بهره می‌گیرد که می‌تواند ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور به‌وجود آورد.

جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲
TF21 ایران‌خودرو

محصولات بهمن موتور

بهمن موتور نیز در سال جدید دو مدل مونتاژی متفاوت از برند فیدلیتی را در دسترس خریداران قرار می‌دهد. فیس لیفت فیدلیتی پرایم با نام فیدلیتی پرستیژ به‌عنوان یکی از جدیدترین خودروهای بهمن موتور در سال ۱۴۰۲ روانه بازار می‌شود. موتور توربوشارژ مجهز به فناوری GDI با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر، قوای محرک فیدلیتی پرستیژ را تأمین می‌کند. این موتور به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر متصل است.

جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲
فیدلیتی XB1

دیگر محصول بهمن موتور به نام فیدلیتی XB1 از لحاظ پلتفرم متفاوت با مدل‌های قبلی است. این خودرو با نام اصلی جتور داشنگ روی پلتفرم کانلون سوار است که یکی از پلتفرم‌های جدید چری به‌حساب می‌آید. در بخش قوای فنی، XB1 همانند نسخه پرستیژ عمل می‌کند.  

در کنار این موارد، عرضه سری جدید خودروهای هیبریدی توسط مدیران خودرو در مدل‌های مختلف، نسخه اتوماتیک وانت جک‌تی 8 توسط کرمان موتور، دو مدل هیبریدی و فول آپشن لاماری توسط آرین پارس موتور و انبوهی از خودروهای وعده‌داده‌شده وارداتی نیز در سال 1402 برنامه‌ریزی شده است که امید می‌رود زمینه لازم را برای خاموش‌کردن آتش التهاب در بازار خودرو فراهم آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hossein997
    Hossein997 | ۲۱ فروردین ۱۴۰۲

    خودروهای چینی که ساخت خود چین باشن زباله‌ای بیش نیستن، چه برسه اینکه خودروسازهای ایرانی مونتاژشون کنن!
    سایپا هم که دست از سر پلتفورم پراید و پراید هاچبک برنمیداره، هر دفعه میاد چراغ‌ها و گریل جلوپنجره‌ی تیبا و تیبا2 رو تغییر میده و به عنوان یه خودروی جدید با قیمت‌های عجیب، قالب میکنه به مردم فلک زده.

  • کاوشگر فضایی
    کاوشگر فضایی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

    اشغال پشت اشغال ...

  • Nnb
    Nnb | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

    از ماست که بر ماست

مطالب پیشنهادی