ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استور
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل با قانون جدید پلی استور، برنامه‌های اندرویدی را به حذف حساب و داده‌های کاربران مجبور می‌کند

گوگل با این قانون قصد دارد شفافیت و کنترل بیشتری روی داده‌های درون‌برنامه‌ای کاربران ارائه کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۶

گوگل درحال معرفی یک قانون جدید برای پلی استور است که برنامه‌ها را مجبور می‌کند تا «گزینه‌ای به‌راحتی قابل‌شناسایی» برای حذف حساب کاربران خود در برنامه یا وب ارائه کنند.

غول موتور جستجو در پست جدید وبلاگ خود توضیح می‌دهد که این تغییر شفافیت و کنترل بیشتری روی داده‌های درون‌برنامه‌ای کاربران ارائه خواهد کرد. این قانون برای برنامه‌هایی اعمال می‌شود که به کاربران اجازه ایجاد حساب کاربری می‌دهند و گوگل قصد دارد فیلدی را به پلی استور اضافه کند که کاربران را برای حذف حساب خود به یک آدرس وب منتقل می‌کند (مانند تصویر متحرک زیر).

حذف داده‌های کاربران همراه با حساب آن‌ها

چند نکته در مورد این سیاست وجود دارد که توسعه‌دهندگان برنامه باید به آن‌ها توجه داشته باشند. گوگل به‌صراحت توضیح می‌دهد که اجازه دادن به کاربران برای غیرفعال یا مسدود کردن موقت حساب خود برای برآورده‌کردن این الزام کافی نیست؛ به این معنا که توسعه‌دهندگان باید داده‌های کاربران را نیز همراه با حساب آن‌ها حذف کنند؛ مگر اینکه «دلایل قانونی» برای حفظ آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین توسعه‌دهندگان باید نحوه نگهداری داده‌های کاربران را مشخص کنند.

با توجه به اینکه این تغییر نسبتاً بزرگی است که می‌تواند برخی از توسعه‌دهندگان را مجبور به انجام کارهایی کند، گوگل فوراً آن را اعمال نخواهد کرد. این شرکت می‌گوید که در «مرحله اول» از توسعه‌دهندگان می‌خواهد تا با استفاده از فرم ایمنی داده‌های موجود گوگل، اطلاعات بیشتری درباره شیوه‌های حذف داده‌های خود تا 7 دسامبر اضافه کنند.

بااین‌وجود، گوگل اولین شرکتی نیست که این نوع الزامات را اجرا می‌کند. اپل نیز در اکتبر سال 2021 سیاست مشابهی را اعلام کرده بود که از ژوئن 2022 اجرا شد. قانون اپ استور نیز دارای الزامات و اخطارهای مشابهی است؛ هرچند اپل الزام به حذف حساب‌های کاربران از طریق وب را در برنامه خود قرار نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ارین سلیمی
    ارین سلیمی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

    خب اینطوری همه به ایفون رو می‌آورند
    چرا دارن با فرمان مستقیم دارن به سمت شکست میرن

مطالب پیشنهادی